سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی
سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی
وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی و رفع مشکلات مربوطه، سعی در الکترونیکی کردن بازار خرید و فروش نهاده های دامی نموده است. به همین منظور، سامانه ای به نام سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.ir، راه اندازی شده است تا تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به خرید و فروش نهاده های دامی نمایند. هدف راه اندازی سامانه بازارگاه، تسهیل و تسریع در خرید و فروش نهاده های دامی و ساماندهی به بازار خرید و فروش نهاده های دامی بوده است. همچنین، با وجود این سامانه، توزیع نامناسب نهاده های دامی در کشور ایران کنترل شده و دیگر مشکلات مربوط به قیمت گذاری و افزایش قیمت در اثر واسطه گری، رفع خواهد شد.

 سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی و رفع مشکلات مربوطه، سعی در الکترونیکی کردن بازار خرید و فروش نهاده های دامی نموده است. و سامانه ای به نام سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی راه اندازی شده است تا تمامی تولید کنندگان و مصرف کنندگان نهاده های دامی بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به خرید و فروش نهاده های دامی نمایند. هدف راه اندازی سامانه بازارگاه، تسهیل و تسریع در خرید و فروش نهاده های دامی و ساماندهی به بازار خرید و فروش نهاده های دامی بوده است. همچنین، با وجود این سامانه، توزیع نامناسب نهاده های دامی در کشور ایران کنترل شده و دیگر مشکلات مربوط به قیمت گذاری و افزایش قیمت در اثر واسطه گری، رفع خواهد شد.

برای مراجعه به این سایت به آدرس  sps.bki.ir   مراجعه کنید.

 

راهنمای ورود به سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی sps.bki.ir

۱- ابتدا به «سامانه بازار گاه جهاد کشاورزی» وارد شوید.

۲- پس از ورود به این سایت می توانید نام کاربری و رمز عبور خود را  وارد نمایید. و با وارد کردن عبارت امنیتی بر روی گزینه «ورود» کلیک کنید . تا به حساب کاربری خود در این سامانه وارد شوید.

 

 

ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

۱- ابتدا به سایت بازار گاه جهاد کشاورزی به نشانی sps.bki.ir وارد شوید.

۲- پس از ورود به سایت اصلی بازار گاه، از طریق صفحه ابتدایی بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید.

۳- حال به بخش مربوط به ثبت نام در این سامانه وارد شوید. به منظور ثبت نام در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی لازم است که ابتدا نوع فعالیت خود را انتخاب نمایید. و سپس کد یکتای واحد خود را  وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه استعلام کلیک کنید.

۴- آن دسته از افرادی که قصد استفاده از خدمات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه صدور مجوزها را دارند، می توانند به سامانه سماک جهاد کشاورزی وارد شوند

امکانات سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

سامانه بازارگاه با هدف دادن خدمات به صورت آنلاین و غیر حضوری به مصرف کنندگان نهاده های دامی راه اندازی شده است. این سامانه امکان خرید انواع نهاد های دامی را به صورت اینترنتی و غیر حضوری فراهم نموده است. تا کاربران و خریداران بتوانند به صورت اینترنتی، هر نوع نهاد دامی مد نظر خود را از طریق این سامانه خریداری نمایند.

همچنین، این سامانه خدمات خود را به فروشندگان نهاد های دامی میدهد. تا فروشندگان بتوانند بدون واسطه، نهاد های دامی خود را به فروش ببرند. البته فروشندگان نهاد های دامی این سامانه بیشتر تولید کنندگان نهاد های دامی می باشند. نه افرادی که از تولید کنندگان، نهاد های دامی خریداری کرده اند.

برخی از شرکت ها و تولید کنندگان نهاد های دامی، این امکان را برای خریداران فراهم می کنند که بتوانند به صورت قسطی، نهاد های دامی مد نظر خود را خریداری کنند. تا فشاری بر روی این افراد وارد نشود. همچنین، تمامی قیمت ها در سامانه بازارگاه، منطقی است. و سعی می شود که تمامی این قیمت ها بر اساس قیمت های تعیینی از سوی جهاد کشاورزی باشند. تا خریداران بتوانند با مناسب ترین قیمت در بازار، نهاد های دامی خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایند. و آن ها را برای تامین امنیت غذایی دام و طیور مصرف کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: سامانه شهروند سپاری شیراز

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=46970&preview=true