پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی
پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی

پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی این اعلامیه در مورد پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی است. مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، میرهاشم موسوی، این خبر را در یک نشست با حضور مقامات مختلف اعلام کرده است. او اشاره کرده که بر اساس دستور معاون اول […]

پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی

این اعلامیه در مورد پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اوتیسم در بخش دولتی است. مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، میرهاشم موسوی، این خبر را در یک نشست با حضور مقامات مختلف اعلام کرده است.

او اشاره کرده که بر اساس دستور معاون اول رئیس‌جمهور در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج، به ویژه بیماران اوتیسم، اقداماتی صورت گرفته است.

همچنین طبق مصوبه شورای عالی بیمه، برای خدمات بیماران صعب‌العلاج، ۱۰۰ درصد تعرفه‌های دولتی و ۸۰ درصد تعرفه بخش خصوصی از طریق صندوق بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

این اقدام به عنوان یک بخش مهم از دولت مردمی سیزدهم معرفی شده و به خدمت بیماران اوتیسم اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی را به عنوان مهم‌ترین خدمت این سازمان برشمرده و اظهار کرده که تغییر نگرش جامعه باعث شده تا بیماران اوتیسم بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی همچنین تاکید کرده که تمامی دستگاه‌های مرتبط، به‌ویژه سازمان‌های بیمه‌گر، باید با همکاری و همراهی، در ارائه خدمات حداکثری به نیازمندان فعالیت کنند.

این بخش از اعلامیه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بیان می‌کند که معاون اول رئیس‌جمهور به این سازمان دستور داده است تا هر کاری که ممکن است برای ارائه خدمات به بیماران اوتیسم انجام داده و انجمن اوتیسم نیز فعالانه مشارکت دارد و مسائل مطرح شده را در جلسات مختلف پیگیری می‌کند.

این نشان از دغدغه و همکاری مسئولان است که می‌خواهند مشکلات بیماران اتیسم را با استفاده از نهادهای بیمه‌ای حل کنند.

مدیرعامل اظهار داشته که در سال ۱۴۰۰ بحث بیماران اوتیسم به شکل خاص در شورای عالی بیمه مطرح شد و برای اولین بار بخشی از خدمات مورد نیاز این گروه از بیماران تصویب شد.

وی ادامه داده که این تلاش‌ها برای تسهیل و عمق‌بخشی خدمات به بیماران  ادامه دارد و تاکنون برخی تصمیمات در خصوص توانبخشی با تعرفه‌های توسعه یافته تأیید و تصویب شده است.

درباره پوشش بیمه‌ای، او اعلام کرده است که در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۱۰۰ درصد تعرفه‌های دولتی و ۸۰ درصد تعرفه بخش خصوصی برای خدمات بیماران صعب‌العلاج از طریق صندوق بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

این اقدام به عنوان یک دستاورد مهم در خدمت به بخش‌های مختلف جامعه، به ویژه بیماران اوتیسم، تلقی شده است.

مشکلات ارائه خدمات به بیماران اوتیسم

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی همچنین به وجود مشکلاتی در مسیر ارائه خدمات به بیماران اوتیسم اشاره کرده و نیاز به حل این مسائل از طریق تعیین کدهای سیام برای مراکز ارائه‌دهنده خدمات توانبخشی را برجسته کرده است.

او از همکاری همه نهادها برای ایجاد اتصال به این مراکز تا تمامی خدمات مورد نیاز بیماران  از طریق این مراکز فراهم شود، خصوصاً در زمینه‌های توانبخشی، گفتاردرمانی، و رفتاردرمانی خبر داده است.

در پایان، مدیرعامل تأمین‌اجتماعی به وجود بسترهای الکترونیکی برای خدمات دارویی و توانبخشی اشاره کرده و آمادگی برای اتصال کامل الکترونیکی با سامانه‌های بیمه سلامت را اعلام کرده است.

او از همکاری با بیمه سلامت برای ارتقاء خدمات به بیماران، به‌ویژه بیماران اوتیسم، خبر داده و بر تلاش برای انجام تکالیف با کمک مشترک تأکید کرده است.