حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد
حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد نظرات «علی بابایی کارنامی»، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیرامون ۵۰ درصد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اشاره دارد. طبق اظهارات ایشان، با در نظر گرفتن افزوده شدن ۳ هزار امتیاز به حقوق کارمندان، میزان افزایش حقوق آنها حدود ۴۰ درصد خواهد بود […]

حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد

نظرات «علی بابایی کارنامی»، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی پیرامون ۵۰ درصد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده اشاره دارد.

طبق اظهارات ایشان، با در نظر گرفتن افزوده شدن ۳ هزار امتیاز به حقوق کارمندان، میزان افزایش حقوق آنها حدود ۴۰ درصد خواهد بود و انتظار می‌رود که حقوق کارگران نیز در سال آینده با رشد ۵۰ درصدی افزایش یابد.

ایشان همچنین به شروع جلسات شورای عالی کار برای تعیین مزد سال ۱۴۰۳ اشاره کرده‌اند، که هر ساله پایان سال تصمیم‌گیری در مورد تعیین حداقل مزد کارگران کشور را بر عهده دارد.

عکس کارگری که حقوقش 50 درصد افزایش یافته است

افزایش-سایت پورتال خدمات مردمی

۵۰ درصد افزایش حقوق کارگران

بنا به اظهارات «علی بابایی کارنامی»، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، او انتقادات خود را از برگزاری جلسات تعیین مزد در پایان سال و عدم برگزاری جلسات ماهانه شورای عالی کار طی سال اعلام کرده است.

او به نقض قانون کار اشاره کرده و اظهار داشته که به جای تصمیم‌گیری در پایان سال، باید جلسات شورای عالی کار ماهانه برگزار شود تا مسائل مرتبط با کارگران، به ویژه تعیین مزد، به صورت مداوم ارزیابی شوند.

بابایی به مصوبه مجلس در خصوص تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ اشاره کرده و بیان کرده است که با افزودن ۳ هزار امتیاز به حقوق کارمندان، افزایش حقوق آنها حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

وی همچنین تاکید داشته که با توجه به تفاوت‌های موجود بین افزایش حقوق کارگران و کارمندان، انتظار می‌رود مزد سال آینده کارگران حدود ۵۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش یابد.

در پایان، او انتظار خود از دولت و وزیر کار را بیان کرده و از آنها خواسته است که در تعیین حداقل مزد کارگران، تورم انتظاری و سبد معیشت کارگران در کشور را در نظر بگیرند.