نحوه دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳
نحوه دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

نحوه دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ بانک مرکزی اطلاعات مهمی را درباره تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج در ابلاغ خود اعلام کرد. بر اساس این ابلاغیه، مبالغ و دوره بازپرداخت تسهیلات برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ است، مبلغ تسهیلات سه میلیارد ریال است و دوره بازپرداخت آن ده سال است. برای زوج‌هایی […]

نحوه دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

بانک مرکزی اطلاعات مهمی را درباره تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج در ابلاغ خود اعلام کرد.

بر اساس این ابلاغیه، مبالغ و دوره بازپرداخت تسهیلات برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ است، مبلغ تسهیلات سه میلیارد ریال است و دوره بازپرداخت آن ده سال است.

برای زوج‌هایی که زیر بیست و پنج سال سن دارند و زوجه های زیر ۲۳ سال، مبلغ تسهیلات سه میلیارد و پانصد میلیون ریال خواهد بود.

این تسهیلات نیز ده ساله بازپرداخت می‌شود.

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور، تأکید کرده بود که بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج موظف هستند یک ضامن را قبول کنند.

اما در برخی موارد، ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد.

عکس دوتا حلقه که نماد وام ازدواج است

وام ازدواج-پورتال خدمات مردمی

به همین دلیل، بانک ممکن است از متقاضی خواهد خواست که ضامن دیگری را هم معرفی کند.

به همین روال و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳، در رابطه با تسهیلات ازدواج، پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آن‌ها، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند

بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به آن اطلاع دهند.

همچنین، اگر افراد به شعب مراجعه کرده و شکایت یا درخواستی داشته باشند، می‌توانند این درخواست‌ها و شکایت‌ها را با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا “سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی” ثبت کنند.

بانک مرکزی در این مورد تأکید کرده که حتماً این درخواست‌ها و شکایت‌ها را پیگیری خواهد کرد.

از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند، درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

این اقدام به منظور حفظ شفافیت و عدالت در فعالیت‌های بانکی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده است.

برای ثبت نام و دریافت وام ازدواج و دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

https://ve.cbi.ir