ارز دیجیتالی نیرnear
ارز دیجیتالی نیرnear

تحلیل و بررسی ارز دیجیتالی نیرnear ارز دیجیتالی نیرnear یکی از مهمترین فناوری های جذاب در سال ۲۰۲۰ است.زیرا به مشکلات مقیاس بندی و قابلیت استفاده می پردازد. که مانع از شکسته شدن زنجیره های موجود و بالا رفتن هزینه ها شده است.بنابراین برنامه ها در نهایت توانایی کار در مقیاس مصرف کننده با مصرف […]

تحلیل و بررسی ارز دیجیتالی نیرnear

ارز دیجیتالی نیرnear یکی از مهمترین فناوری های جذاب در سال ۲۰۲۰ است.زیرا به مشکلات مقیاس بندی و قابلیت استفاده می پردازد. که مانع از شکسته شدن زنجیره های موجود و بالا رفتن هزینه ها شده است.بنابراین برنامه ها در نهایت توانایی کار در مقیاس مصرف کننده با مصرف کنندگان واقعی را دارند.

فناوری

NEAR از یک فناوری جدید استفاده می کند که به برنامه ها توانایی مقیاس گذاری را می دهد.در حالی که قابلیت همکاری برای ایجاد اکوسیستم های پیچیده مانند امور مالی غیر متکمرکز و وب باز بسیار مهم است.مدل حساب اصلی همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه هایی با قابلیت استفاده بی سابقه بسازند.برای اطلاع از مبلغ به روز ارز دیجیتالی نیرnear به سایت https://tejaratnews.com/ یا وبسایت رسمی https://nearprotocol.com/ مراجعه کنید.

آشنایی با نحوه عملکرد ارز دیجیتال نیر پروتکل(NEAR Protocol)

رمز ارز پروتکل از چهار مولفه اصلی شاردینگ،اجماع، سهام داری و تصادفی بودن تشکیل شده است.نوعی سیستم به نام شاردینگ افقی وجود دارد.که برای طراحی نایت شید(Nightshade) مورد استفاده قرار می گیرد.طراحی نایت شید به شکلی است که در تراکنش ها، برای تشکیل یک بلاک، همه شاردها با یکدیگر ترکیب می شوند. هر شارد در این پلتفرم، بخشی از بلاک را ارسال می کند.که این بخش، چانک (Chunk) نام دارد.

اعتبار سنج مسئول جمع آوری چانک هایی است. که توسط شاردها ایجاد شده اند. هر شاردی، اعتبارسنج تخصصی خود را دارد که با فرآیندی تصادفی، انتخاب می شود.سپس با فرآیند برش یا Sllashing اعتبارسنج هایی که تراکنش های نادرست را تایید کرده اند، مقداری از سهام خود را از دست می دهند.تا از ریسک فعالیت های مضر در شبکه جلوگیری شود.

نقشه راه پروتکل NEAR

توسعه NEAR از زمان شروع پروژه در اواخر ۲۰۱۸ بسیار شدید بوده است.پس از چندین آزمایش در سال ۲۰۱۹، نیر در آپریل ۲۰۲۰ شروع به بخش شبکه اصلی خود کرد.که شامل سه مرحله است:

MainNet POA، MainNet و MainNet که توسط جامعه اداره می شود.MainNET شبکه اصلی بلاکچین است که پس از چند مرحله آزمایش در شبکه آزمایشی اجرا می شود.این به عنوان محصول نهایی یک پروژه وعده داده شده و در وایت پیپر تلقی می شود.

بنیانگذاران ارز دیجیتال نیر

پروتکل نیر NEAR شبکه اصلی خود را در ۲۲ آپریل ۲۰۲۰ با ۱ میلیارد توکن راه اندازی کرد. این پروتکل توسط دو نفر با نام های الکساندر اسکیدانو Alexander Skidanov و Illia Polosukhin بنیانگذاری شد. این دو نفر در سال ۲۰۱۸ به لطف Y Combinator دیدار کردند. Y Combinator مسئول شروع بزرگترین پروژه ها در فناوری و رمزنگاری از جمله Dropbox، Coinbase، Filecoin، Airdrop و حتی Reddit است.

الکس اسکیدانو مهندس سابق نرم افزار در مایکروسافت است. و قبل از شروع کار در NEAR مدیر مهندسی در MemSoL بود.ایلیا قبلا به عنوان مدیر مهندسی در بخش تحقیقات معروف گوگل کار میکرد.جایی که او روی فناوری های زبانی کار می کرد.که اکنون در سایت  Google Translate استفاده می شود.

جای تعجب نیست که این دو نفر توانستند تیم خود را به ۱۰ نفر گسترش دهند. آنها همچنین حدود ۱۵ میلیون دلار بودجه قبل از اینکه چیزی را توسعه دهند، به دست آوردند و این در بازار خرس بود. این تیم از ان زمان به بیش از ۵۰ نفر رسیده است و شامل چندین مدال اور و فینالیست مسابقه برنامه نویسی بین المللی است.

اجزای NEAR Protocol

پلتفرم NEAR Protocol یک نوع لایه زیرساختی است که شباهت بسیاری به پلتفرم‌های توسعه مانند اتریوم دارد. توسعه‌دهندگان، نرم افزارهای غیرمتمرکز (DApps) را می‌نویسند و فعالیت‌های عملیاتی مانند ایجاد حساب یا اجرای تراکنش در پلتفرم را با نودهای موجود در شبکه مدیریت می‌کنند.

بیشتر بدانید: اداره کل درمان استان تهران

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی