ارز دیجیتالی گرافthe-graph
ارز دیجیتالی گرافthe-graph
ارز دیجیتالی گرافthe-graph پروتکلی شاخص گذار می باشد.راه اندازی ارز دیجیتال گراف در سال 2018 میلادی بر میگردد.بنیان گذاران این پروتکل، قبل ها به توسعه ابزارهای تسهیل کننده تاسیس و پیشرفت استارت آپ ها می پرداختند. و زمان زیادی را صرف بهینه سازی APIها کرده بودند.

تحلیل و بررسی ارز دیجیتالی گرافthe-graph

ارز دیجیتالی گرافthe-graph پروتکلی شاخص گذار می باشد. و برای جستجوی اطلاعات و داده ها در بلاکچین و شبکه های ذخیره سازی استفاده می شود.راه اندازی ارز دیجیتال گراف در سال ۲۰۱۸ میلادی بر میگردد.بنیان گذاران این پروتکل، قبل ها به توسعه ابزارهای تسهیل کننده تاسیس و پیشرفت استارت آپ ها می پرداختند. و زمان زیادی را صرف بهینه سازی APIها کرده بودند.

برای تسهیل ورود و آغاز به کار توسعه دهندگان.در ابتدا یک سرویس میزبان (Host service) در گراف ایجاد شد. و سپس بعد از مدتی شبکه غیر متمرکز آن نیز راه اندازی گردید.

گراف یک فضای متن باز می باشد.و هیچ کارمزد و هزینه ای را برای خود جمع آوری نمی کند.توکن GRT یک توکن کاربردی و اختصاصی در این پلتفرم است.دراین شبکه دو نوع سهام دار(Staker) وجود دارد.دسته اول شاخص گذاران(Indexer)  هستند. وبا نگهداری GRT به بهبود عملکرد و جمع آوری کارمزدهای شبکه می پردازند.با توجه به اینکه مقدار پاداش دریافتی آنها وابسته به مقدار توکنی است. که ذخیره کرده اند.این موضوع به ایجاد انگیزه در آنها برای ذخیره توکن های بیشتر وکسب سود بیشتر کمک می کند.

کیوریتورها چه هستند و چه نقشی در آینده ارز دیجیتال Graph دارند؟

کیوریتورها (Curators) افرادی هستند که به شاخص گذاران (Indexer) اعلام می کنند. کدام داده ها برای شاخص گذاری و استفاده از منابع محاسباتی درون شبکه مناسب هستند.Curatorها نقش اساسی و کلیدی در انتقال داده در کل شبکه را بر عهده دارند. در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ کیوریتورCurator در بلاکچین گراف می باشد. با افزایش تعداد Curator ها امکان ساماندهی و شاخص گذاری سریع تر و بهتر داده ها در شبکه به وجود می آید. که همین نام هم نکته مثبتی برای آینده ارز دیجیتال گراف به شمار می رود.

مزایای گراف عبارتند از:

تمرکززدایی: غیر متمرکزسازی یکی از مسائل مهم در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده است. گراف یکی از پروژه‌هایی محسوب می‌شود که از چنین برنامه‌هایی حمایت می‌کند.

توسعه برنامه‌هایی با سطح بالاتر: در گراف مرحله‌ای به‌وجود آمده که این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد. تا بتواند برنامه‌هایی با سطح بالاتر ایجاد کنند. به این ترتیب، Graph شیوه تعامل انسان‌ها در سطح وب را متحول خواهد کرد. این مسئله بسیار مهم است. زیرا با استفاده از گراف، هرکسی در هرجایی می‌توانند به داده‌های مربوط به بلاکچین‌ها دست پیدا کند.

ارائه قابلیت همکاری: گراف به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به راحتی از یک اپ به اپلیکیشن دیگر بروند.

امنیت بالا: graph امنیت بالایی دارد و این امر باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد.

حاکمیت غیر متمرکز: پروتکل حکمرانی Graph به کاربران اجازه می‌دهد. تا در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها نقش موثری داشته باشند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال گراف و پروتکل گراف (The Graph) را ‌می‌توان. به عنوان زیرساختی برای اینترنت نسل سوم به حساب آورد. همان‌طور که ‌می‌دانیم انتقال راحت و سریع داده. در تمام شبکه‌های کامپیوتری به خصوص شبکه‌های بلاکچینی بسیار مهم است. پروتکل گراف از طریق شاخص‌گذاری داده‌ها در اکوسیستم ارزهای دیجیتال. به وسیله subgraph، استاندارد جدیدی را برای انتقال داده در بلاکچین پایه‌گذاری کرده است. این زیرساخت ‌می‌تواند به انتقال داده‌های حجیم در ارزهای دیجیتال کمک کند.

بیشتر بدانید:ثبت نام مسکن ملی

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی