ارز دیجیتالی مونرو monero
ارز دیجیتالی مونرو monero
در این مطلب قصد داریم به تاریخچه یکی از ارزهای دیجیتال به نام مونرو monero بپردازیم. که زیاد به آن نپرداخته اند.ولی توجه عده زیادی را در ارز دیجیتال به خود جلب کرده است.همچنین به تاریخچه پر حاشیه ارز دیجیتالی مونرو monero می پردازیم. و با چگونگی کار کردن بلاکچین آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه ارز دیجیتالی مونرو monero

در این مطلب قصد داریم به تاریخچه یکی از ارزهای دیجیتال به نام مونرو monero بپردازیم. که زیاد به آن نپرداخته اند.ولی توجه عده زیادی را در ارز دیجیتال به خود جلب کرده است.همچنین به تاریخچه پر حاشیه ارز دیجیتالی مونرو monero می پردازیم. و با چگونگی کار کردن بلاکچین آن آشنا خواهیم شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت به روز ارز دیجیتالی مونرو monero. به سایت https://tejaratnews.com و وب سایت رسمی https://getmonero.org مراجعه کنید.

بایت کوین اولین رمز ارزی بود که از پروتکل مخفی کردن حریم خصوصی کریپتونوت استفاده کرد.ولی با مشخص شدن این موضوع که تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال بایت کوین ۸۰% از کل توکن های این پروژه را از قبل برای خود استخراج کرده اند.توسط کاربران پس زده شد.

سپس گروهی از کاربران به رهبری ریکاردو اسپاگنی نسخه جدیدی از بابت کوین را طراحی نمودند. که هیچ یک از توکن هایش استرخراج نشده بود.و اعضای توسعه دهنده ای نارز دیجیتالی هیچ سهمی برای خود در نظر نگرفته بودند.به این ترتیب تمام اعضای بلاکچین مونرو با یکدیگر برابر هستند.و بسته به میزان کار خود می توانند رمز ارز مونرو بیشتری داشته باشند.

 

تاریخچه مونرو

کاربرد ارزهای دیجیتال

این نوع ارزها ممکن است. برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی مورد استفاده قرار گیرند.اما استفاده از آن ممکن است محدود به انجمن های خاص باشد.برای مثال شاید بتوان در یک بازی آنلاین با آن کسب درآمد کرد.یک نوع ارز دیجیتال اغلب با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های آربیتراژ با ارز دیجیتال دیگر معامله می شود.

هر وسیله پرداختی که صرفا به صورت الکترونیکی وجود داشته باشد پول دیجیتال است.که با استفاده از فناوری هایی مانند تلفن های هوشمند کارت های اعتباری و صرافی های رمز نگاری مبادله می شود.در برخی موارد، می توان آن را به پول نقد فیزیکی مبدل کرد.

ارز دیجیتال ( ارز مرزی،کریپتو کارنسی یا به اختصار کریپتو) یک دارایی دیجیتال است.که برای کار به عنوان وسیله ای برای مبادله طراحی شده است.که در آن سوابق مالکیت دارایی شخصی. در دفترچه ای موجود در نوعی پایگاه داده کامپیوتری. با استفاده از یک رمزنگاری قوی ذخیره می شود.

ذخیره ارزهای دیجیتال در پایگاه های کامپیوتری به منظور داشتن کنترل.برای به دست آوردن دارایی بیشتر و همچنین تایید انتقال مالکیت در دارایی ها انجام می شود.این نوع از دارایی به صورت فیزیکی مانند پول کاغذی وجود ندارد.و به طور معمول توسط یک مرجع مرکزی صادر نمی شود.ارزهای دیجیتال بر خلاف سیستم های بانکی از کنترل غیر متمرکز برخوردارند.

تراکنش‌های محرمانه حلقوی (Ring CT)

قبل از پیاده سازی Ring CT در سال ۲۰۱۷،تراکنش ها در شبکه مونرو به طریق زیر انجام می شد:

اگر آلیس می خواست ۱۲٫۵ مونرو به باب بفرستد.باید تراکنش را به چند قسمت مختلف تقسیم می کرد.و آن را در مثال در سه تراکنش با مقادیر ۰٫۵ و۲ و ۱۰ مونرو انجام می داد.هر تراکنش امضای حلقوی خودش را استفاده می کرد. و جداگانه به بلاک چین اضافه می شد.

با اینکه هویت فرستنده مجهول باقی می‌ماند اما مقادیر تراکنش‌ برای همه قابل مشاهده بود. برای حل این مسئله Ring CT پیاده‌سازی شد. که بر اساس تحقیقات گرگوری مکسول (Gregory Maxwell) به دست آمده بود. با این ترفند دیگر نیاز نبود که اینپوت تراکنش‌ها به قسمت‌های کوچکتری بشکنند. تا مقدار تراکنش نیز از نظر عموم غیرقابل مشاهده شود.

سخن آخر

در زمان نوشتن مقاله، میزان عرضه مونرو در حدود ۱۷،۷۰۳،۴۷۱ است. این ارز رمزنگاری شده به گونه‌ای طراحی شده است. که در برابر مدارهای مجتمع مخصوص برنامه که معمولاً برای استخراج بیت کوین جدید استفاده می‌شود، مقاوم باشد. در تعریف تئوری این بدان معناست. که استخراج مونرو با استفاده از تجهیزات محاسباتی روزمره امکان‌پذیر است. به طور کلی، در نهایت ۱۸٫۴ میلیون ارز مونرو در گردش خواهد بود. و انتظار می‌رود این سقف در ۳۱ مه ۲۰۲۲ به دست آید.

البته مونرو ابزارهای ناشناس ماندن را در این روش‌ها خلاصه نکرده است. و برای به حداکثر رساندن محرمانگی هنگام مخابره تراکنش‌ها به شبکه از مسیریابی. I۲P که KOVRI نام دارد، استفاده می‌کند.

بیشتر بدانید:استعلام و پرداخت قبض تلفن استان تهران به صورت آنلاین و غیرحضوری

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی