ارز دیجیتال BLOCKSTACK
ارز دیجیتال BLOCKSTACK
رز دیجیتال استکس (Stacks) که در گذشته با نام بلاک استک شناخته می‌شد، یک پروژه فناوری خلاقانه و نوظهور است که در آن از ایده ترکیب چند فناوری، بدون نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در ساختار هرکدام، استفاده‌ شده است.

ارز دیجیتال BLOCKSTACK

ارز های دیجیتال سهم  مهمی در بازار های جهانی دارند. بنابراین خیلی مهم است که در مورد عملکرد آنها بدانیم.در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال BLOCKSTACK میپردازیم.

استکس (Stacks)، یکی از پروژه‌های یک‌لایه بلاکچین است که برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) از طریق بیت کوین، طراحی ‌شده است. هدف از راه‌اندازی پروژه ارز دیجیتال استکس (STX)، برقراری ارتباط بین چند فناوری مهم بدون تغییر امکانات هر کدام است. برنامه‌های غیرمتمرکز، برنامه‌های متن‌باز و مدولاری هستند که توسعه‌دهندگان از طریق آنها می‌توانند اموری را انجام دهند که در یک برنامه معمولی در دسترس نیست. ارز دیجیتال Stacks که در گذشته با نام بلاک استک شناخته می‌شد، از بیت کوین به ‌عنوان لایه پایه جهت ثبت اطلاعات استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان مطمئن بود که داده‌ها در امن‌ترین بلاکچین موجود، بلاکچین بیت کوین، ذخیره می‌شوند.در نتیجه، در این فناوری بدون تغییر ویژگی‌های قدرتمند قراردادهای هوشمند و بیت کوین، ازجمله امنیت و پایداری، این دو تکنولوژی به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

برای درک بهتر و دیدن ارز های دیجیتال اتریوم ابتدا بهتر است وارد سایت https://tejaratnews.com/coins  تا با ارزها آشنا شوید.و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ارز دیجیتال BLOCKSTACK

    ارز دیجیتال BLOCKSTACK

ارز دیجیتال بلاک استکس چیست؟

رمز ارز استکس STX توکن ارائه شده پلتفرم استکس Stacks یا بلاک استک Blockstack می باشد. رمز ارز استک STX قراردادها و برنامه های هوشمند را برای بیت کوین فعال می کند و به دارندگان این امکان را می دهد تا با استیکینگ، بیت کوین کسب کنند. استکس به عنوان سوخت برای اجرای قرارداد هوشمند، پردازش تراکنش ها و ثبت دارایی های دیجیتالی در بلاکچین استکس مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چه چیزی بلاک استکس را منحصربه‌فرد می‌کند؟

ارز دیجیتال استکس (Stacks) به دنبال این است که نقاط قوت بیت کوین را، بدون نیاز به فورک یا تغییر بلاک چین اصلی، با قابلیت‌های اضافی توسعه دهد. برای انجام این کار، از اتصال مستقیم به بلاکچین بیت کوین از طریق سازوکار اجماع اثبات انتقال (PoX) استفاده می‌کند. (در این پروتکل اجماع، ماینرها برای استخراج توکن های ارز دیجیتال بلاک استک باید بیت کوین پرداخت کنند.) علاوه بر این، در این مدل دارندگان توکن STX می‌توانند با ذخیره توکن های STX به ‌عنوان پاداش بیت کوین رایگان دریافت کنند.پروژه ارز دیجیتال Stacks زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند جدیدی به نام Clarity را معرفی می‌کند که به لطف سینتکس بدون ابهام آن، به صورت ایمن و با کاربری ساده و آسان طراحی ‌شده است.

 

امنیت شبکه استکس چگونه است؟

استکس از بلاکچین بیت کوین به ‌عنوان لایه اولیه خود استفاده می‌کند. بیت کوین به ‌عنوان یک بلاکچین مبتنی بر اثبات کار (PoW)، از هزاران ماینر و نود برای محافظت از شبکه در برابر حملات استفاده می‌کند.علاوه بر این، Stacks از مدل اجماع خود، معروف به اثبات انتقال (PoX)، استفاده می‌کند. این پروتکل مکانیسم استخراج جدیدی است که در آن کاربران با انتقال بیت کوین  STX استخراج می‌کنند.استخراج کننده‌ای که برای استخراج بلوک بعدی STX انتخاب می‌شود توسط آن ماینر انتخاب می‌شود. یعنی احتمال استخراج هر ماینر از بلاک بعدی برابر با میزان BTC ارسال شده توسط ماینر نسبت به کل BTC ارسال شده است.

 

کلام آخر؛ سرمایه گذاری در بلاک استک

ثبت نام به عنوان عضوی از چرخه‌ی بلاک چین استک نه تنها هیچ ضرری نداشته، بلکه می‌تواند باعث درآمد زایی برای شما شود. اما اگر نیت به سرمایه گذاری در بازار Blockstack دارید، بهتر است کمی اطلاعات خود را در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر کرده و سپس اقدام به صرف سرمایه گذاری در این بازار کنید. کلام آخر: خرید بلاک استک در صورت داشتن دانش کافی در مورد رمز ارزها فرصت بسیار مناسبی است.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال CHILIZ

پورتال خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

تلگرام خدمات مردمی 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=40010&preview=true