ارز دیجیتال MAKER
ارز دیجیتال MAKER
یکی از بزرگترین موانع پذیرش رمزارزها به عنوان ارز اصلی در جامعه، بی‌ثباتی قیمت آنها است. برای مثال بیت کوین تنها در سال 2018 از 6000 دلار تا 17،000 دلار نوسان قیمت داشت. هیچ‌کس نمی‌خواهد در یک روز تعداد 10،000 توکن به ظاهر بی‌ارزش را برای خرید چند پیتزا هزینه کند.در این میان رمز ارزهای قدرتمندی هم وجود دارد که در این مقاله به بررسی یکی از آنها یعنی ارز دیجیتال MAKER میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال MAKER

یکی از بزرگترین موانع پذیرش رمزارزها به عنوان ارز اصلی در جامعه، بی‌ثباتی قیمت آنها است. برای مثال بیت کوین تنها در سال ۲۰۱۸ از ۶۰۰۰ دلار تا ۱۷،۰۰۰ دلار نوسان قیمت داشت. هیچ‌کس نمی‌خواهد در یک روز تعداد ۱۰،۰۰۰ توکن به ظاهر بی‌ارزش را برای خرید چند پیتزا هزینه کند.در این میان رمز ارزهای قدرتمندی هم وجود دارد که در این مقاله به بررسی یکی از آنها یعنی ارز دیجیتال MAKER میپردازیم. پس با ما همراه باشید.

برای درک بهتر و دیدن ارز های دیجیتال اتریوم ابتدا بهتر است وارد سایت https://tejaratnews.com/coins  و وبسایت رسمی MAKER https://makerdao.com/en/ شوید و با ارزها آشنا شوید.

ارز دیجیتال MAKER

ارز دیجیتال MAKER-پورتال خدمات مردمی

میکر چیست؟

تتر احتمالاً شناخته‌شده‌ترین استیبل کوین است، اما هنوز در مورد آن بسیار بحث می‌شود. منتقدان و قانون گذاران شک دارند که همانطور که سازندگان آن ادعا می‌کنند، این کوین با یک ارز فیات پشتیبانی شود. اگرچه یک گزارش اخیرا اثبات کرده که این رمزارز با دلار پشتیبانی می‌شودارز دیجیتال میکر که توسط رون کریستنسن ابداع شده است، از یک رویکرد متفاوت برای استیبل کردن DAI از طریق توکن‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند. این رویکرد به این صورت است که از کسری ذخیره بانکی استفاده می‌کند و در این روش بانک فقط یک کسر از ذخایر بدهی‌های بانکی را نگه می‌دارد.

توکن MKR در دسته توکن های MakerDAO و پروتکل میکر است که هردوی آنها مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم هستند. در اصل هر ۲ این پلتفرم‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا استیبل کوین DAI را ایجاد کرده و آن را مدیریت کنند.

ایده اولیه ایجاد رمز ارز میکر در سال ۲۰۱۵ مطرح شد و پس ازآن هم در سال ۲۰۱۷ به‌ صورت کامل راه‌اندازی گردید.در واقع  ارز دیجیتال MAKERر پروژه‌ای است که وظیفه آن بهره‌برداری از توکن DAI است که خود یک رمز ارز غیرمتمرکز بشمار می‌رود. دراین میان در شبکه MAKER، توکن MKR نیز نوعی از سهم رأی گیری است که وظیفه مدیریت توکن DAI را بر عهده دارد. این در حالی است که این سیستم خود به خود سود سهام‌داران خود را پرداخت نمی‌کند و دراصل به دارندگان این توکن ها حق رأیی را اهدا می‌کند که به‌واسطه آن، آنها قادر به ایجاد تغییراتی در پروتکل Maker خواهند بود.

زیر شاخه های پلتفرم ارز دیجیتال میکر

پروژه میکر (Maker) خود دارای چند زیر شاخه است:

DAI :DAI یک ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین است که دارای نوسانات قیمتی بسیار کمی است و شباهت هایی با تتر و دیگر ارزهای دیجیتال با قیمت وابسته به دلار دارد. از این رو ارزش این ارز دیجیتال همواره یک دلار است.

CDP: DAI که خلاصه شده Collateralized Debt Position است یک قرارداد هوشمند است که اتریوم را ذخیره کرده و توکن DAI را بر بستر بلاک چین صادر کرده و این اتریوم تحت عنوان وثیقه عمل خواهد کرد.

MKR: MKR ارز دیجیتال پروژه میکر است که دارندگان آن مسئول تامین درستی شبکه آن هستند.در اصل دارندگان این توکن پاداش های خود را از طریق کارمزد‌ها دریافت میکنند و در ازای آن صحت تراکنش ها را تایید میکنند. میکر (Maker) یک توکن ERC-20 است که بر بستر پلتفرم اتریوم شکل گرفته است .که شرکت MakerDAO در پشت آن قرار دارد. این ارز دیجیتال بر عکس بیت کوین و اتریوم توسط هیچ پشتوانه مرکزی مدیریت نشده و دسته ای از توسعه دهندگان در پشت آن قرار دارند.

 

صرافی‌های مناسب برای خرید ارز دیجیتال MAKER

انواع صرافی‌ها برای معاملات توکن میکر:

کیف پول‌های مناسب ارز دیجیتال MAKER

برای ذخیره میکر می‌توانید از کیف پول های اتریومی استفاده کنید:

 

آینده ارز دیجیتال میکر

هدف ارز دیجیتال میکر ایت است که این رمز ارز در آینده‌ای نزدیک به موفقیت‌های بسیاری برسد. میکر یکی از برترین مفاهیم موجود در زمینه ارزهای دیجیتال است که موجب به وجود آمدن آمدن استیبل کوین‌هایی قابل‌ اطمینان همچون DAI گردیده است.

دقت داشته باشید که رمز ارز میکر از خصوصیات قراردادهای هوشمند دارا است و ارز دیجیتالی بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم است.همچنین میکر در سال جاری میلادی توانسته تا اوج قیمت تاریخی ۱۹۷۶٫۲۴ دلار را از خود به‌جای بگذاردو در رده ۲۷ برترین رمز ارزهای بازار قرار بگیرد. از سمتی بیشتر پیش ‌بینی‌ها درباره روند قیمتی میکر تا اینجای کار خطا بوده و میکر موفق شده تا در سال ۲۰۲۱ به قیمتی بسیار بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال KADENA

پورتال خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

تلگرام خدمات مردمی 

 

کلینیک زیبایی اردبیل

کلینیک زیبایی اردبیل

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=39977&preview=true