ارز دیجیتال ZCASH
ارز دیجیتال ZCASH
ارز دیجیتال ZCASH هم مثل بیت‌کوین برپایه‌ی تکنولوژی بلاک‌چین ساخته شده و از نوع ارزهای غیرمتمرکز و با امنین بالا است.درواقع این ارز برای تراکنش‌های بین دو شخص یا شرکت که با نهایت امنیت انجام میشود طراحی شده و باعث میشود طرفین بدون نیاز به شخص ثالث معامله‌شان را انجام می‌دهند.

ارز دیجیتال ZCASH

افراد بسیاری گمان میکنند که ارز دیجیتال ZCASH ممکن است جایگزین بیت کوین شود اما تیم توسعه‌دهندگان این رمزارز قدرتمند،بارها بیان کرده‌اند که این ارز دیجیتال، تنها می‌تواند به حل مشکلات بیت کوین بپردازد.بنابراین نمیتوان انتظار داشت که Zcash  روزی به جای بیت کوین استفاده گردد. تفاوت بسیار زیاد ZCASH با سایر ارزهای دیجیتال قابلیت اطلاعات شفاف و امنیت اختیاری آن است.در این مقاله به معرفی این ارز دیجیتال میپردازیم.

برای درک بهتر و دیدن ارز های دیجیتال اتریوم ابتدا بهتر است وارد سایت https://tejaratnews.com/coins  و وبسایت رسمی https://z.cash/  شوید تا با ارزها آشنا شوید.و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ZCASH

ارز دیجیتال ZCASH-پورتال خدمات مردمی

زی کش چیست؟

«زی کش» (Zcash) یک شبکه‌ی پرداخت غیرمتمرکز «همتا به همتا» (Peer to Peer) و نوعی کریپتوکارنسی یا رمز ارز با واحد ZEC است. این ارز دیجیتال نوعی «فورک» (Fork) برای «بیت کوین» BITCOIN است و تعداد آن نیز ۲۱ میلیون عدد است. به طور کلی می‌توان گفت که در ساخت پروتکل ZCASH از کدهای BITCOIN استفاده شده است. زی کش نیز مانند بیت کوین، بلاک چین انحصاری خودش را دارد و از فرآیند استخراج استفاده می‌کند.

 

نحوه عملکرد ارز دیجیتال ZCASH

و اما خصوصیتی که بیت کوین و زی کش را از هم جدا می‌کند، امکان انجام تراکنش‌ها به‌صورت پرایویت است. درواقع در بیت کوین می‌توان تراکنش‌ها را پیگیری کرده و دارایی‌های موجود در یک آدرس را مورد بررسی قرار داد. اما زی کش نوعی ارز دیجیتال حریم خصوصی است که برای مخفی نگه داشتن تراکنش‌ها از تکنیک‌های رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند. و به این معنی است که تراکنش‌های ارز دیجیتال ZCASH در بلاک چین عمومی منتشر می‌شوندولی آدرس گیرنده، فرستنده و مقدار تراکنش همیشه به‌صورت مخفی باقی می‌ماند. یکی از چیزهایی که در ارز های دیجیتال بسیار مهم است حفظ حریم خصوصی است و شما با استفاده از زی کش می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

 

استخراج زی کش

برای استخراج ارز دیجیتال زی کش باید از ابزار هایی به نام ماینر استفاده کنیداین ابزار ها می توانند کامپیوتر های شخصی شما و یا سیستم هایی که تحت عنوان یک شبکه هستند باشد. به عبارتی برای استخراج آن از سیستم اثبات انجام کار استفاده کنید. در این سیستم شما قدرت پردازنده های خود را در اختیار شبک بلاکچین قرار می دهید. و با استفاده از شبکه بلاک های جدیدی به وجود می آورد و به این صورت امنیت شبکه بیشتر می شود.

 کیف پول‌های زی کش

کوینومی (Coinomi) ، گوادرا (Guadra) و آی‌بیتکام (ibitcome) جزو بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ZCASH برای نسخه موبایل میباشند.

 

آینده ارز دیجیتال زیکش

در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰، نمودار قیمت zcash روند نزولی داشته است. این روند در سال ۲۰۲۱ هم ادامه دارد. بسیاری از افراد، قیمت گذاری اشتباه را دلیل سیر نزولی آینده زی کش می‌دانند. با این وجود بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که روند رشد و نزول این رمزارز همانند نمودارهای بیت کوین است.در واقع این ارز دیجیتال در آینده سبب رشد و تعالی تجارت آنلاین و حریم خصوصی کاربران می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال AMP-TOKEN

پورتال خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

تلگرام خدمات مردمی 

 

تیم مدیریت کلینیک بین المللی هاشمیه مشهد

کلینیک زیبایی هاشمیه

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=39991&preview=true