ارز دیجیتال IOTEX
ارز دیجیتال IOTEX
ارز دیجیتال آیوتکس نماد اختصاری IOTX نشان داده می شود.و از نوع توکن های ERC_20 است که در سال ۲۰۱۹ به یک توکن بومی تغیر پیدا کرد. توکن بومی به محض تعویض، نماد IOTX را گرفته و به مدت ۵۰ سال آینده قابل استخراج است. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال آیوتکس (Iotex) در زمینه ارزهای دیجیتال و فرآیند رمز نکاری بسیار با تجربه است رائولن چای یکی از بنیانگذاران این پروژه است.

ارز دیجیتال IOTEX

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای بزرگ و جالبی ست . شما با شناخت کافی از رمز ارز ها میتوانید دنیای خودتان را دگرگون کنید.در این مقاله به بررسی و معرفی یک رمز ارز به نام ارز دیجیتال IOTEX میپردازیم. با ما همراه باشید.

برای اطلاع و آگاهی بیشتر میتوانید به لینک https://tejaratnews.com/coins و یا وبسایت رسمی https://chain.link/ مراجعه کنید.

ارز دیجیتال IOTEX

ارز دیجیتال IOTEX

 

IOTEX چیست؟

ارز دیجیتال آیوتکس نماد اختصاری IOTX نشان داده می شود.و از نوع توکن های ERC_20 است که در سال ۲۰۱۹ به یک توکن بومی تغیر پیدا کرد. توکن بومی به محض تعویض، نماد IOTX را گرفته و به مدت ۵۰ سال آینده قابل استخراج است. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال آیوتکس (Iotex) در زمینه ارزهای دیجیتال و فرآیند رمز نکاری بسیار با تجربه است رائولن چای یکی از بنیانگذاران این پروژه است.

این بلاکچین برای اتصال دنیای فیزیکی دستگاه‌های اینترنتی به صورت بلاک به بلاک طراحی شده است. بلاکچین آیوتکس به لطف مکانیزم اجماع منحصر به فرد Roll-DPoS سریع و مقیاس پذیر خواهد بود. IoTeX همچنین یک روش سبک را برای حفظ حریم خصوصی به کار می‌گیرد.

پیشینه توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس، در زمینه ارزهای دیجیتال و فرآیند رمزنگاری بسیار باتجربه است. رائولن چای یکی از بنیان‌گذاران این پروژه، در کنار خود از دانشمندان تحقیقاتی مختلفی که در دانشگاه واترلو تحصیل‌کرده‌اند و دارای دکترای رمزنگاری هستند، بهره می‌برد.

پیش‌ازاین آقای چای به‌عنوان رئیس تحقیق و توسعه رمزنگاری در شرکت اوبر (Uber) کار می‌کرد و قبل از آن در شرکت گوگل، مهندس امنیت بود. کوان گو (Qevan Guo) یکی دیگر از بنیان‌گذاران پروژه IoTeX است. آقای گو دارای دکترای بینایی کامپیوتر و لرنینگ ماشین از دانشگاه ملی سنگاپور بوده و قبل از کار در تیم IoTeX، در شرکت فیس بوک دانشمند تحقیق و مدیر مهندسی بود.

کنسرسیوم اینترنت صنعتی (IIC) یکی از کنسرسیوم های پیشرو اینترنت اشیا در جهان است. که از بیش از ۳۰۰ سازمان برتر فناوری جهان تشکیل شده است.
IoTeX به عنوان رئیس مشترک و جدید گروه بلاکچین کنسرسیوم اینترنت صنعتی (IIC) در کنار آمازون و هواوی انتخاب شده است. رئیس بخش رمزنگاری IoTeX، دکتر Xinxin Fan، به عنوان رئیس مشترک با Anoop Nannra، رهبر تمرین جهانی بلاک چین در آمازون، و Mike McBride، Sr. مدیر نوآوری و استراتژی هواوی، از نزدیک همکاری خواهد کرد. این خبر هیجان انگیز پس از اعلام ادغام اخیر اتحاد IoT (TIoTA) و کنسرسیوم اینترنت صنعتی (IIC) در ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد.

 

ارز دیجیتال آیوتکس چگونه کار میکند؟

IoTeX بدون رقیب نیست. یکی از بزرگترین رقبای آن IOTA است. این بلاکچرن از فناوری Directed Acyclic Graph (DAG) برای حل مسائل مقیاس پذیری و ایجاد یک بستر سبک برای دستگاه‌های با نیاز به توان کم استفاده می‌کند.

استفاده IOTA از فناوری DAG با یک قیمت همراه است و این قیمت اجماع جهانی است. توسعه دهندگان IoTeX فکر می‌کنند این قیمت خیلی زیاد است. آن‌ها به دنبال طراحی یک راه حل بلاکچین برای چیزی فراتر از مسائل مقیاس پذیری هستند. یک بلاکچین ریشه وجود دارد که مسئول امنیت و اداره شبکه است و سپس زنجیره‌های جانبی که عملکردهای خاصی را انجام می‌دهند.

درواقع از نظر معماری، IoTeX قصد دارد مانند سیستم نخاع سیستم‌های اینترنت اشیا شود.

 

آینده ارز دیجیتال IOTEX

مأموریت تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال آیوتکس این است که شبکه خود را به شکل یک محفظه محرمانه تبدیل کند که کاربران بتوانند به‌وسیله آن کل چرخه حیات اطلاعات شبکه اینترنت اشیاء (IOT) مانند حمل‌ونقل، جمع‌آوری داده‌ها، استفاده و ذخیره‌سازی رمزارزها را مدیریت کنند. آیوتکس با استفاده از مکانیزم اجماع Roll-Delegated-Proof-of-Stake می‌تواند مقیاس‌پذیری شبکه خود را افزایش داده و پلتفرم خود را به‌صورت غیرمتمرکز و با حداکثر امنیت عرضه کند.

تحقیق انجام‌شده نشان می­هند که بیش از ۵۰ میلیارد دستگاه‌های اینترنت اشیا قرار است تا سال ۲۰۲۲ راه­اندازی شوند. این تعداد زیاد دستگاه‌های متصل به اینترنت، نیازمند روش‌های ایمن برای ارتباط و اتوماسیون در زمان هستند. بلاک چین آیوتکس قصد دارد این مشکلات را با استفاده از بلاک چین حریم خصوصی محور خود برطرف کند. بلاک چین آیوتکس و ارز دیجیتال آن (IOTX) برای تأمین انرژی اینترنت اشیا، راه‌حل مقیاس‌پذیری مخصوص خود که روش بلاک چین در بلاک چین است را ارائه می‌دهد.

از طریق صرافی های زیر میتوانید اقدام به خرید و فروش توکن iotex کنید:

  • بایننس
  • کوکوین
  • پنکیک سواپ
  • هوبی گلوبال و..

بیشتر بدانید :  ارز دیجیتال LINK

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

 

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://tejaratnews.com/coins/iotex