گواه اثبات کار POW
گواه اثبات کار POW
گواه اثبات کار یا Proof of Work که به اختصار PoW نامیده می‌شود، در واقع یک نوع الگوریتم اجماع است که مانع از حملات DDoS و سایر سوءاستفاده‌ها در شبکه و همچنین مانع از ایجاد اسپم در شبکه می‌شود. الگوریتم اثبات کار در بلاکچین و رمز ارزها کاربرد گسترده‌ای دارد و اولین شبکه‌ای که استفاده از PoW در بلاک چین را معرفی کرد، بیت کوین بود.

گواه اثبات کار POW

الگوریتم گواه اثبات کار (PROOF OF WORK) یکی از الگوریتم‌های اجماع در شبکه‌های بلاک چین است که در برخی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین استفاده می‌شود.

مفهوم اولیه الگوریتم اثبات کار در سال ۱۹۹۳ به منظور جلوگیری از حملات به سرویس‌های اینترنتی ارائه شد اما هیچ‌گاه کاربردی نشد.

در سال ۲۰۰۹، بیت کوین شکل جدیدی از اثبات کار را برای استفاده به عنوان الگوریتم اجماع (Consensus Algorithm) معرفی کرد. افراد فعال در شبکه با استفاده از الگوریتم اثبات کار (PoW) تراکنش‌هایی که درون یک بلاک از شبکه بیت کوین قرار می‌گیرند را تایید می‌کنند و بدین ترتیب شبکه بلاک چین بیت کوین شکل می‌گیرد.

پس از بیت کوین بود که بسیاری از ارزهای دیجیتال دنیا از سیستم اثبات کار به عنوان الگوریتم اجماع خود استفاده نمودند.

گواه اثبات کار

گواه اثبات کار

الگوریتم اجماع در گواه اثبات کارچیست؟

الگوریتم اجماع در گواه اثبات کار یعنی موقع ارسال یا دریافت وجه نقد نیاز به اعتماد به یک سرویس شخص سوم مثل بانک است. در روش سنتی پرداخت، شما نیاز به اعتماد به یک سرویس شخص سوم مورد قبول دو طرف معامله مثل: بانک ها، ویزا کارت، مستر کارت و… دارید. که تاریخچه ی تراکنش ها و میزان موجودی شما را نگه داری می‌کند. در روشی که بیت کوین و تعدادی دیگری از ارزهای دیجیتالی معرفی می کنند، هرکسی یک کپی از دفتر کل توزیع شده (بانک اطلاعاتی) را دارد و به صورت مستقیم می‌تواند اطلاعات مورد تایید خودش را روی این دفتر کل بنویسد. در واقع عملیات اجماع در شبکه بیتکوین را ماینرها انجام میدهند.

بنابراین اگر برایتان سوال میشود که درآمد ماینرها چگونه است باید بدانید ماینرها وظیفه انجام عمل اجماع را بر عهده دارند. و اگر ماینرها نباشند کل شبکه آسیب دیده و تقلب ایجاد می‌شود. پس ماینرها نسبت به وظیفه ای که دارند پاداش میگیرند. چرا پاداش میگیرند؟ مشخص است، شخصی که ماینری به شبکه وصل میکند هزینه های زیادی برای اینکار پرداخت می‌کند.پس باید اینکار برای شخصی که ماینر دارد صرفه اقتصادی داشته باشد. که آن شخص تمایل داشته باشه که وارد این حوزه شده و در آن بماند.

در واقع گواه اثبات کار به این صورت است.

بیشتر بخوانید:ارز دیجیتال اتریومethereum

پورتال خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

تلگرام خدمات مردمی 

 

کلینیک زیبایی فرحزاد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی لیفت با نخ و برداشتن پف چشم و کاشت مو هایفو برداشتن تاتو زیبای سازی چشم و ابرو درمان قطعی ریزش مو و تزریق ژل و چربی به کلیه اندام بدن بوتاکس و……

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی فرحزاد

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی فرحزاد

 

 

 

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://bitgrand.ir/proof-of-work-vs-proof-of-stake-differences/