صرافی ISX (بورس اوراق بها دار عراق )
صرافی ISX (بورس اوراق بها دار عراق )
صرافی ISX در واقع بورس اوراق بهادار بغداد است. بورس اوراق بهادار عراق در ژوئن 2004 در شهر  بغدا تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان با دستور شماره 74 مرجع موقت ائتلاف (CPA) به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مستقل در 18 آوریل 2004 تأسیس شد. این دستور همچنین کمیسیون اوراق بهادار عراق و یک سپرده گذاری عراق را ایجاد کرد. بورس اوراق بهادار بخشی از توسعه کشور از یک اقتصاد برنامه ریزی متمرکز غیرشفاف به یک اقتصاد بازار آزاد از طریق یک بخش خصوصی پویا بود.

صرافی ISX (بورس اوراق بها دار عراق )

صرافی ISX در واقع بورس اوراق بهادار بغداد است. بورس اوراق بهادار عراق در ژوئن ۲۰۰۴ در شهر  بغدا تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان با دستور شماره ۷۴ مرجع موقت ائتلاف (CPA) به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی مستقل در ۱۸ آوریل ۲۰۰۴ تأسیس شد. این دستور همچنین کمیسیون اوراق بهادار عراق و یک سپرده گذاری عراق را ایجاد کرد. بورس اوراق بهادار بخشی از توسعه کشور از یک اقتصاد برنامه ریزی متمرکز غیرشفاف به یک اقتصاد بازار آزاد از طریق یک بخش خصوصی پویا بود.

 این سازمان تحت نظارت کمیسیون اوراق بهادار عراق، یک کمیسیون مستقل با الگوبرداری از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، فعالیت می کند. این نهاد که بر شورای حکام نظارت دارد، در ابتدا به عنوان پل ارتباطی بین بورس دولتی قبلی کشور و بورس مستقل جدید عمل کرد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این صرافی به وبسایت رسمی http://www.isx-iq.net/isxportal/portal/homePage.html?currLanguage=en مراجعه کنید.

صرافی ISX

صرافی ISX

قوانین و اهداف

اهداف دفتر مرکزی ISX در بغداد است و حق دارد در سایر شهرهای عراق شعبه باز کند. این صرافی مجموعه ای از قوانین عملیاتی خود را مستقل از قوانین کارگزاران عضو دارد و اخیراً پیش نویس آیین نامه جدید را تکمیل کرده است. ISX یک نهاد کاملاً مجزا از بورس اوراق بهادار بغداد است و مسئولیتی در قبال هیچ گونه بدهی یا تعهدات معوقی که توسط آن سازمان وجود ندارد، ندارد. همچنین متعهد به ایجاد یک محیط تجاری شفاف، باز و رقابتی است. صرافی ISX از نظر مالی و اداری مستقل از دولت عراق از جمله وزارت دارایی است. این سازمان به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی که متعلق به اعضای آن، کارگزاران است، سازماندهی شده است. این توسط کمیسیون اوراق بهادار عراق تنظیم می شود و از رویه های عملیاتی مندرج در آیین نامه آن پیروی می کند که کاملاً با قانون اوراق بهادار عراق مطابقت دارد. ISX این حق را دارد که شکایت کند و موضوع را به مقامات تحقیقاتی مناسب برساند. رئیس شورای حکام نماینده ISX در مورد چنین موضوعاتی خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : صرافی CoinCorner

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=42901&preview=true