صرافی ۰x Protocol
صرافی ۰x Protocol
صرافی 0x Protocol یک پروتکل باز است که تبادل همتا به همتا دارایی ها را در بلاک چین اتریوم امکان پذیر می کند. پروتکل 0x سازمانی مستقر در سانفرانسیسکو که بر ایجاد بازارهای جدید در اکوسیستم 0x متمرکز است.0x  زیرساخت مهمی برای اقتصاد کریپتو در حال ظهور است. و امکان ایجاد بازارهایی را فراهم می کند که قبلاً نمی توانستند وجود داشته باشند.

صرافی ۰x Protocol

صرافی ۰x Protocol یک پروتکل باز است که تبادل همتا به همتا دارایی ها را در بلاک چین اتریوم امکان پذیر می کند. پروتکل ۰x سازمانی مستقر در سانفرانسیسکو که بر ایجاد بازارهای جدید در اکوسیستم ۰x متمرکز است.۰x  زیرساخت مهمی برای اقتصاد کریپتو در حال ظهور است. و امکان ایجاد بازارهایی را فراهم می کند که قبلاً نمی توانستند وجود داشته باشند. همانطور که دارایی های بیشتری توکن می شوند بلاک چین های عمومی فرصت ایجاد یک پشته مالی جدید را فراهم می کنند. که کارآمدتر، شفاف تر و عادلانه تر از هر سیستمی در گذشته است. 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این صرافی به وبسایت رسمی https://0x.org/ مراجعه کنید.

صرافی 0x Protocol

صرافی ۰x Protocol

ویژگی های زیرو ایکس

پروژه ۰x که یک صرافی غیر متمرکز پایه محسوب میشود، چندین ویژگی و محصول دیگر را نیز در خود گنجانده است. این ویژگی ها شامل مکانیزم حاکمیت، قراردادهای هوشمند با متن باز، و یک فهرست توکن می شوند.

علاوه بر استفاده به عنوان ابزاری برای جبران خدمات بازپخش کنندگان، توکن ZRX همچنین برای تسهیل حاکمیت غیرمتمرکز پلتفرم زیرو ایکس استفاده میشود. سهامداران توکن ZRX می توانند به درخواست هایی رأی دهند که بر بلاکچین تأثیر می گذارد، و بدین ترتیب بر توسعه آینده پروتکل ۰x تأثیر می گذارند.

یکی از نکات مثبت زیرو ایکس آن است که قراردادهای هوشمند دارای متن باز هستند و خود پروژه قابلیت همکاری با چند اپلیکیشن را دارد. با توجه به این توضیحات، هر توسعه دهنده ای می تواند بر روی بستر صرافی ۰x Protocol به ایجاد عملکرد صرافی خود بپردازد. یعنی این پروتکل می تواند به عنوان افزونه ای برای دیگر برنامه های غیر متمرکز اتریوم عمل کند. همین حالا نیز چندین پروژه به همین دلیل بر روی زیرو ایکس پیاده سازی شده اند. از جمله این پروژه ها می توان به “Publish0x”، “Augur”، “Gnosis”، “district0x” و غیره اشاره کرد.

 

صرافی ۰x Protocol چگونه عملکرد صرافی‌های غیرمتمرکز را بهبود می‌بخشند؟

با وجودیکه صرافی‌های غیرمتمرکز، امن‌تر و بهتر هستند اما مشکلاتی هم دارند که پروژه ۰x سعی دارد این مشکلات، مانند هزینه زیاد، کندی، مشکل نقدشوندگی و ناتوانی در ارتباط با همدیگر را حل کند.

برای حل این مشکلات، ۰x یک پروتکل استاندارد توسعه داده تا برای اعمال شدن در همه سفارشات به کار گرفته شود. با ۰x، سفارشات انجام شده مستقیم به بلاک‌چین منتقل می‌شود و به این طریق کل فرایند سرعت بخشیده شده و کارمزدهای تراکنش از بین می‌رود.

آیا پروتکل صرافی ۰x Protocol رایگان است؟

بله! اما اگر شخصی تصمیم بگیرد با این پروتکل یک صرافی غیرمتمرکز راه‌اندازی کند، ممکن است کارمزدی تعیین شود.
این پروتکل فواید زیادی مانند صرافی‌های امن‌تر، نقدیندگی اشتراکی، متن‌باز بودن، سادگی و مرتب بودن را دارد و اگر کارمزدی نیز تعیین شود در مقابل این مزایا بسیار ناچیز خواهد بود. (بیشتر از چیزی که پرداخت می‌کنید مزایا بدست می‌آورید)

 

بیشتر بخوانید :صرافی Balancer

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/2021/12/31/-0x-protocol/