نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی
نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی
بازنشستگی دوره‌ای از زندگی است که دیر یا زود همه‌ی ما ناگزیر به تجربه‌اش هستیم. وقتی از این دوران، صحبت می‌شود ناخودآگاه چهره‌ی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را به‌خاطر می‌آوریم. اما معمولا از لحظات پرتلاششان در سال‌های جوانی تصوری نداریم. تنها تصویری که از آنها می‌بینیم، گرفتن مستمری ماهانه‌ است.

نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی

بازنشستگی دوره‌ای از زندگی است که دیر یا زود همه‌ی ما ناگزیر به تجربه‌اش هستیم. وقتی از این دوران، صحبت می‌شود ناخودآگاه چهره‌ی پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را به‌خاطر می‌آوریم. اما معمولا از لحظات پرتلاششان در سال‌های جوانی تصوری نداریم. تنها تصویری که از آنها می‌بینیم، گرفتن مستمری ماهانه‌ است. غافل از اینکه این مستمری، حاصل سال‌ها پرداختِ بیمه بازنشستگی است. برای تجربه آرامش نسبیِ دوران بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی سیستم نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی را راه اندازی کزده است.

خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی با هدف رفاه حال بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران راه اندازی شده است. متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی از خدمات غیرحضوری این سازمان بهره مند شوند. متقاضیان می توانند در کلیه ساعات شبانه روز، با مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی استفاده کنند.

برای نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی ابتدا وارد سایت  شوید با استفاده از https://account.tamin.ir/auth/login نام کاربری و رمز عبور خود از این خدمات استفاده کنید.

نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی

نحوه محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگی

نحوه محاسبه مستمری :

مستمری بازنشستگی عبارت است از یک سی ام متوسط دستمزد فرد بیمه شده * ضربدر سنوات پرداخت حق بیمه بشرط این که از ( ٣٠/٣٥ ) سی و پنج / سی ام متوسط دستمزد بالاتر نشود .

مستمری بازنشستگی =   سنوات پرداخت حق بیمه (حداکثر ٣٥ سال ) × متوسط دستمزد
۳۰

 

در واقع میزان مستمری بازنشستگی در حالت کلی نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد. و در صورتی که میزان مستمری کمتر از حداقل مذکور باشد میزان مستمری بازنشستگی قابل پرداخت تا سطح حداقل مزد کارگر عادی افزایش می یابد.

 

نکات

برای نحوه محاسبه مبلغ مستمری به نکات زیر دقت کنید:

  1. از مرورگر های مطمئن و به روز مانند گوگل کروم و فایرفاکس استفاده کنید.
  2. رمز عبور خود را در فواصل زمانی کوتاه تغییر دهید.
  3. پس از انجام و اتمام کار، حتما از سیستم خارج شوید.
  4. هرگز نام کاربری و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 

بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد زنان خانه دار و دختران

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=43894&preview=true