برقراری مستمری بازنشستگی
برقراری مستمری بازنشستگی
بنابه پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه بهبود سیستم‌ها و روش‌های انجام کار و به منظور ارتقاء سطح کارآیی و دستیابی به نظام کارآمد اجرایی و تسهیل و تسریع امور مراجعین در رابطه با روش برقراری مستمری بازنشستگی در سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی تصویب نمود. همچنین برقراری مستمری بازنشستگی طبق ماده 76 قانون و تبصره های مربوط به آن در اختیار بیمه است. و موکول به درخواست کتبی وی خواهد بود.

برقراری مستمری بازنشستگی

بنابه پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور در زمینه بهبود سیستم‌ها و روش‌های انجام کار و به منظور ارتقاء سطح کارآیی و دستیابی به نظام کارآمد اجرایی و تسهیل و تسریع امور مراجعین در رابطه با روش برقراری مستمری بازنشستگی در سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی تصویب نمود. همچنین برقراری مستمری بازنشستگی طبق ماده ۷۶ قانون و تبصره های مربوط به آن در اختیار بیمه است. و موکول به درخواست کتبی وی خواهد بود.

برای برقراری مستمری ابتدا وارد سایت  شوید با استفاده از https://account.tamin.ir/auth/login نام کاربری و رمز عبور خود از این خدمات استفاده کنید.

برقراری مستمری بازنشستگی

برقراری مستمری بازنشستگی

شرایط بازنشستگی

پنج شرط برای بازنشستگی وجود دارد:

۱- بر اساس سابقه لازم ۲۰ سال سن آقایان ۶۰ سال و سن خانم‌ها ۵۵ سال.

۲- بر اساس تبصره ۱ ماده ۷۶ سابقه لازم ۳۰ سال سن آقایان ۵۰ سال و سن خانم‌ها ۴۵ سال.

۳- بر اساس تبصره ۳ ماده ۷۶ سابقه لازم ۳۵ سال بدون شرط سنی.

۴- بر اساس تبصره ۴ ماده ۷۶ سابقه لازم ۲۰ سال سن ۴۲ سال فقط برای خانم‌ها و به شرط شمول قانون کار.

۵- بر اساس ماده ۷۸ سابقه لازم ۲۰ سال سن آقایان ۶۵ سال و سن خانم‌ها ۶۰ سال، در صورت درخواست توسط کارفرما.

بر اساس قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه و دارا بودن ۶۰ سال سن برای آقایان و ۵۵ سال سن برای بانوان، در صورت ارائه درخواست می‌توانند بازنشسته شوند.همچنین اگر سابقه آنان از ۱۰ سال کمتر باشد می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما و تا رسیدن به سابقه ۱۰ سال، از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

 

بیشتر بخوانید: صدور گواهی کسر حقوق مستمری بگیران

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=44078&preview=true