بیمه بیکاری
بیمه بیکاری
 کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تابع قانون کار می‌باشند. به استثنای بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری هستند. و درصورت معرفی توسط واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احراز شرایط قانونی به نسبت سوابق پرداخت حق بیمه می توانند از حمایت بیمه بیکاری برخوردار گردند.

بیمه بیکاری

کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی که تابع قانون کار می‌باشند. به استثنای بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری هستند. و درصورت معرفی توسط واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احراز شرایط قانونی به نسبت سوابق پرداخت حق بیمه می توانند از حمایت این بیمه برخوردار گردند.

ضمنا براساس این قانون، چنانچه به علت تغییرات ساختاراقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورایعالی کار ، بیکارموقت شناخته شود. وهمچنین افرادی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، جنگ ، آتش سوزی بیکار شوند، میتوانند از مقررات این قانون استفاده نمایند. تشخیص ارادی بودن یا غیرارادی بودن بیکاری فرد ، برعهده کمیته ای متشکل از نمایندگان این سازمان و اداره کارواموراجتماعی محل اشتغال بیمه شده است .

برای دربافت اطلاعات بیشتر به لینک https://www.tamin.ir/news/1936.html  مراجعه کنید.

بیمه بیکاری

بیمه بیکاری

مراحل تشکیل پرونده

برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری، درصورتی‌که متقاضی بیمه با در دست داشتن مدارک لازم برای دریافت مقرری و داشتن شرایط این بیمه،‌ حداکثر ظرف مدت زمان ٣٠ روز از تاریخ بیکاری به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه آن اعلام کند، پرونده او به جریان خواهد افتاد.

اما درصورتی‌که متقاضی دریافت بیکاری نتواند در این بازه زمانی به اداره کار مراجعه کند و موضوع را اطلاع دهد، مراجعه وی پس از ٣٠ روز با ارائه عذر موجه و تایید هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ٣ ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

بیمه شده می‌تواند با توجه به میزان سابقه پرداخت حق بیمه، وضعیت تأهل یا تکفل، طبق مدت مقرر در جدول بند «الف» ماده «٧» قانون با رعایت سایر شرایط قانونی از این بیمه استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید:  اپلیکیشن تامین اجتماعی من

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=44092&preview=true