پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور
پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور
سازمان امور مالیاتی کشور در جهت تسهیل مودیان مالیاتی در خصوص امور مربوط به ثبت شرکتها و امور وابسته اقدام به ایجاد پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور نموده است. این پنجره واحد شامل ابزار متعددی خواهد بود که به مرور تکمیل شده و امکانات متعددی را در اختیار مودیان قرار خواهد داد.

پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور

سازمان امور مالیاتی کشور در جهت تسهیل مودیان مالیاتی در خصوص امور مربوط به ثبت شرکتها و امور وابسته اقدام به ایجاد پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور نموده است. این پنجره واحد شامل ابزار متعددی خواهد بود که به مرور تکمیل شده و امکانات متعددی را در اختیار مودیان قرار خواهد داد. این سامانه بمنظور تسهیل و تسریع در چگونگی ثبت درخواست متقاضیان محترم راه اندازی شده است.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک https://tax.gov.ir/action/do/show/414/  اقدام نمایید.
پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور

پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور

برخی از اهداف این سامانه

۱- استعلام اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری

۲- استعلام وضعیت بدهی مالیاتی

 

نکته ۱

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اسامی مدیران موسسات و شرکتهایی که بدهی مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند. و همچنین اسامی هر یک از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره موسسات و شرکتهای متخلف را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکتها اعلام کند.

نکته ۲

سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است فهرست اشخاص حقوقی را که طی پنج سال فاقد فعالیت تلقی می شوند. به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کند.
سازمان مذکور مکلف است از تاریخ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ثبت هرگونه تغییرات در مورد این اشخاص را منوط به اخذ مفاصا حساب مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور کند.

یکی از امکانات جالب و کاربردی این سامانه استعلام بدهی اشخاص حقوقی و مدیران آن می باشد. یعنی با استفاده از این سامانه می توانید ببینید ایا شرکت شما بدهی مالیاتی دارد یا خیر و این بدهی مربوط به کدام اداره کل است.

 

 

 

بیشتر بخوانید: پرداخت الکترونیک مالیات

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=44316&preview=true