یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک
یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک
تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت نام و یا در گام های اولیه ثبت نام در وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور یک کدرهگیری از سازمان امور مالیاتی دریافت می کنند. دوستانی که ثبت نام را در سامانه انجام نداده اند نمی توانند از این گزینه استفاده نمایند. همچنین با توجه به موضوع فوق می توانید از طریق سرویس یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک سامانه امور مالیاتی مجدد دریافت نمایند.

یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت نام و یا در گام های اولیه ثبت نام در وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور یک کدرهگیری از سازمان امور مالیاتی دریافت می کنند. دوستانی که ثبت نام را در سامانه انجام نداده اند نمی توانند از این گزینه استفاده نمایند. همچنین مودیان با توجه به موضوع فوق می توانند از طریق سرویس یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک سامانه امور مالیاتی مجدد دریافت نمایند.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک https://register.tax.gov.ir/Pages/Login/ForgetFollowCode اقدام نمایید.
"<یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک

یادآوری شماره رهگیری ثبت نام الکترونیک

مراحل دریافت کد رهگیری

۱- ورود به سایت سازمان مالیاتی :ابتدا وارد وب سایت سازمان امور مالیاتی شوید.

۲- انتخاب لینک : از منوی سایر خدمات مالیاتی گزینه یادآوری شماره رهگیری را انتخاب نمایید.

۳- با وارد نمودن شماره همراه و شناسه ملی یا کدملی و ورود کلمه امنیتی دکمه پیامک کد رهگیری را وارد نمایید.

 

کد رهگیری مالیاتی چیست

کد رهگیری مالیاتی یک کد یا شماره ۱۰ رقمی است که پس از انجام مراحل ثبت نام کد رهگیری مالیاتی در سامانه مالیاتی tax.gov.ir به متقاضی ارائه می شود. و تا پایان مراحل ثبت نام توسط مؤدیان و تایید اطلاعات آنها معتبر بوده و تغییری نمی کند. از همین رو اشخاصی که اقدام به دریافت کد مالیاتی یا کد رهگیری مالیاتی از طریق سامانه نموده اند ، می بایست این کد را یادداشت کنند. و آن را برای ورود به سامانه های مالیاتی در دسترس داشته باشند .

لازم به ذکر است که دریافت کد مالیاتی از خرداد ماه ۱۴۰۰ صرفا برای اشخاص حقوقی همچون شرکت ها الزامی بوده و سایر اشخاص از جمله اشخاص حقیقی نیازی به انجام ثبت نام برای دریافت کد مالیاتی ندارند. بلکه کد رهگیری مالیاتی آنها به صورت خودکار صادر می شود .

 

 

بیشتر بخوانید: یادآوری اطلاعات کاربری ثبت نام الکترونیک

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=44333&preview=true