سامانه بیمه بیکاری
سامانه بیمه بیکاری
سامانه بیمه بیکاری سامانه ای است که برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که به دلایلی غیر ارادی بیکار هستند مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه افرادی که قصد دریافت بیمه بیکاری را دارند، می بایست که دیگر به جای مراجعه به سایت وارد سامانه جامع روابط کارشوند. و سپس مراحل مربوط به ثبت بیمه بیکاری را انجام دهند.

سامانه بیمه بیکاری

سامانه بیمه بیکاری سامانه ای است که برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که به دلایلی غیر ارادی بیکار هستند مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه افرادی که قصد دریافت این بیمه را دارند، می بایست که دیگر به جای مراجعه به سایت وارد سامانه جامع روابط کارشوند. و سپس مراحل مربوط به ثبت بیمه بیکاری را انجام دهند.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک  bimebikari.mcls.gov.ir  اقدام نمایید.
 
سامانه بیمه بیکاری

سامانه بیمه بیکاری

پیگیری بیمه بیکاری

پس از ثبت درخواست، کارشناسان، آن ها را بررسی می کنند و در صورتی که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی متوجه کاستی یا غلط بودن اطلاعات شود، متقاضی را از طریق پیامک مطلع می کند. در نتیجه متقاضی باید به سامانه جامع روابط کار وارد شود . سپس از طریق بخش پنجره واحد خدمات و گزینه کار پوشه بروید. و به بخش تمام ورودی های من و در آخر به بخش تکمیل درخواست وارد شود. اگر پیغام “اطلاعات شما نیاز به بازنگری دارد” را در این بخش مشاهده کردید، کافی است در همین صفحه، یعنی تکمیل درخواست، اطلاعات خود را ویرایش کنید. در آخر گزینه ارسال را تیک بزنید و با ظاهر شدن پیام “تراکنش موفق”، روی گزینه تایید و ارسال کلیک کنید.

کلیه افرادی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اند و درخواست خود را برای دریافت این بیمه ثبت کرده اند و در حال حاضر قصد پیگیری آن را دارند، می بایست که به سامانه جامع روابط کار وارد شوند و از بخش توضیح داده شده، درخواست خود را با کد پیگیری آن مشاهده کنند و سپس بر روی گزینه نظرات کلیک نمایند، تا اطلاعات مربوط به نظر کارشناس، به آن ها نمایش داده شود.

این نکته را باید دانست که معمولا نظرات کارشناس بیمه بیکاری به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه جامع روابط کار به صورت پیامک ارسال می شود؛ اما در صورتی که هیچ پیامکی دریافت نشد، می توان طبق مراحل توضیح داده شده در مقاله، مراحل پیگیری درخواست بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار را انجام داد.

 

 

 

بیشتر بخوانید:  سایت بیمه توانیر

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=45944&preview=true