پیگیری گذرنامه
پیگیری گذرنامه
پیگیری وضعیت صدور گذرنامه و اطلاع از شرایط مفقودی آن‌ تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا از طریق سایت انجام می‌ شد. اما امروزه امکان پیگیری گذرنامه با کارت ملی، پیگیری پاسپورت از پست و یا استعلام آن از 1100 امکان پذیر است. پس در صورتی که با مشکل عدم دریافت و یا تاخیر در صدور پاسپورت مواجه شدید در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص راه های استعلام اینترنتی و حضوری گذرنامه ارائه شده است.

پیگیری گذرنامه

پیگیری وضعیت صدور گذرنامه و اطلاع از شرایط مفقودی آن‌ تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و یا از طریق سایت انجام می‌ شد. اما امروزه امکان پیگیری گذرنامه با کارت ملی، پیگیری پاسپورت از پست و یا استعلام آن از ۱۱۰۰ امکان پذیر است. پس در صورتی که با مشکل عدم دریافت و یا تاخیر در صدور پاسپورت مواجه شدید در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص راه های استعلام اینترنتی و حضوری گذرنامه ارائه شده است.

برای مراجعه به این سایت به آدرسtiznet.ir  مراجعه کنید.

 

پیگیری گذرنامه

پیگیری گذرنامه

راه های پیگیری

راه های پیگیری صدور گذرنامه اعم اند از:

۱- پیگیری گذرنامه با کارت ملی

۲- پیگیری پاسپورت از پست

۳- پیگیری گذرنامه از ۱۱۰۰

۴- پیگیری اینترنتی گذرنامه

با استفاده از این چهار روش، می توانید کار پیگیری را به ‌راحتی و از خانه انجام دهید. امروزه با فراهم شدن این روش‌ ها، کار پیگیری به کاری راحت و آسان تبدیل شده ‌است که افراد خودشان می‌ توانند به ‌راحتی از پس انجام آن بر بیایند و دیگر لازم نباشد که ساعت های زیادی را در صف های طولانی پلیس+۱۰ بگذرانند.

پیگیری با کد ملی

برای پیگیری  با استفاده از کد ملی، شما می توانید از برنامه پلیس من استفاده کنید. شما برای استعلام پاسپورت خود، بایستی برنامه پلیس من را بر روی گوشی خود نصب کنید و با استفاده از کد ملی خود وضعیت صدور گذرنامه خود را در این سامانه مورد بررسی قرار دهید.

 

پیگیری پاسپورت از پست

گاهی ممکن است که علت نرسیدن پاسپورت به دست شما مشکلاتی در زمینه ارسال پاسپورت باشد. در این شرایط شما باید اقدام به پیگیری پاسپورت از پست کنید. یعنی هنگامی‌ که شما به ‌درستی تمامی مراحل مربوط به صدور گذرنامه را انجام دهید، حداکثر چهارده روز بعد، گذرنامه برای شما پست خواهد شد. و از طریق اداره پست محل زندگی ‌تان به دست شما خواهد رسید و زمانی که گذرنامه‌ شما به اداره پست سپرده شود، شماره رهگیری بسته پستی به شما پیامک خواهد شد.

پیگیری از ۱۱۰۰

یکی دیگر از راه‌ های پیگیری وضعیت صدور گذرنامه، از ۱۱۰۰ است. این سامانه یکی از سامانه‌ هایی است که با استفاده از کد ملی، می ‌توان وضعیت گذرنامه را از آن استعلام گرفت. برای استفاده از این سامانه در ابتدا لازم است که شما یک علامت سوال به شماره ۱۱۰۰ بفرستید. بعد از ارسال علامت سوال به این سامانه، مبلغ ۱۵۰ تومان هزینه استفاده از این سامانه، از حساب شما کسر خواهد شد.

 

پیگیری اینترنتی گذرنامه

پیگیری اینترنتی گذرنامه باعث شده ‌است که امروزه افراد بتوانند خودشان به ‌راحتی وضعیت گذرنامه‌ خود را پیگیری کنند. در قسمت ‌های قبلی مقاله، به راهکار های مختلفی برای استعلام وضعیت صدور گذرنامه اشاره کردیم. یکی دیگر از راه‌ های پیگیری وضعیت پاسپورت، استفاده از اینترنت و سامانه‌ های مربوط به استعلام پاسپورت در فضای اینترنت است.

 

 

 

بیشتر بخوانید:  پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=46836&preview=true