سامانه ساتنا بانک سپه
سامانه ساتنا بانک سپه
سامانه ساتنا بانک سپه ( تسویه ناخالص آنی) ، محیطی امن و مطمئن است که هم باعث راحتی تسویه آنی و به موقع پرداخت‌ها و انتقال وجوه بین بانک‌ها و مؤسسات مالی میشود.

سامانه ساتنا بانک سپه

سامانه ساتنا بانک سپه ( تسویه ناخالص آنی) ، محیطی امن و مطمئن است که هم باعث راحتی تسویه آنی و به موقع پرداخت‌ها و انتقال وجوه بین بانک‌ها و مؤسسات مالی میشود. و هم ، با حذف ریسک‌های تسویه، سیستمی و اعتباری روش‌های سنتی، و کمک مؤثر به اجرایی‌شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی کارآمدی بازارهای پولی را ارتقاء می‌دهد.. با آغاز بهره برداری از این سامانه انتقال الکترونیک وجوه بین بانکی مشتریان به حساب های سایر بانک ها بر اساس ساز و کار صدور دستور پرداخت مشتری امکان پذیر شد.

برای دسترسی به این سایت و اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس https://www.banksepah.ir/RTGS   مراجعه نمایید.

 

سامانه ساتنا بانک سپه

سامانه ساتنا بانک سپه

امکان صدور دستور پرداخت ساتنا

در حال حاضر، امکان صدور دستور پرداخت ساتنا از دو روش زیر برای مشتریان فراهم شده است:

مراجعه حضوری به شعبه :

در صورت مراجعه حضوری به شعبه، مشتری پس از دریافت فرم تقاضای انتقال وجه از طریق ساتنا، نسبت به وارد کردن نام و نام خانوادگی ذینفع، بانک مقصد، شماره حساب مقصد به صورت شناسه حساب بانکی ایران و مبلغ در فرم مربوط اقدام مینماید سپس شعبه پس از انجام کنترل‌های لازم، دستور پرداخت را در سامانه ثبت و به مرکز ساتنا ارسال می‌نماید.

مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی :

در صورت مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی، در بخش «انتقال وجه به حساب‌های سایر بانک‌‌ها (ساتنا)» مشتری نسبت به وارد کردن اطلاعات مذکور در سیستم اقدام نموده، سپس سیستم بعد از انجام کنترل‌های مربوط نسبت به ارسال اطلاعات به مرکز اقدام می‌نماید.

هدف از خدمات ساتنا :

۱- گسترش و توسعه خودکارسازی عملیات بین بانکی

۲- افزایش سطح کیفی تبادلات

۳- کاهش هزینه و زمان انجام مبادلات بین بانکی

مزایای ساتنا :

۱- از مزیت های این سامانه برای مشتریان، میتوان به کاهش مقدار جا به جایی چک های رمزدار بین بانکی، کاهش جا به جایی وجه نقد و ایران چک، گسترش استفاده از ابزار های جدید پرداخت (مانند بانکداری اینترنتی و …) اشاره کرد.

۲- صدور دستور پرداخت بین بانکی ساتنا به مشتریان صاحب حساب در بانک ملت این امکان را می دهد. که از طریق مراجعه به شعب این بانک یا سایت بانکداری اینترنتی بانک ملت انتقال وجه به حساب های سایر بانک ها را انجام دهد. لازم به ذکر است که شماره حساب‌ گیرنده حواله ‌باید بر مبنی ساختار شماره حساب بانکی ایران ارائه شود.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید : ضمانت نامه ارزی صادراتی بانک سپه

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://www.banksepah.ir/RTGS