صندوق سرمایه گذاری امین سامان
صندوق سرمایه گذاری امین سامان
صندوق سرمایه‌گذاری امین سامان در تاریخ 1390/04/15 به تایید سازمان بورس اوراق بهادار(سبا) رسید و اساسنامه این صندوق مشتمل بر ٧١ ماده و ٧٩ تبصره می باشد.

صندوق سرمایه گذاری امین سامان

صندوق سرمایه‌ گذاری امین سامان در تاریخ ۱۳۹۰/۰۴/۱۵ به تایید سازمان بورس اوراق بهادار(سبا) رسید و اساسنامه این صندوق مشتمل بر ٧١ ماده و ٧٩ تبصره می باشد. بر طبق ماده ٣ اساسنامه هدف از تشکیل صندوق ،جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و اختصاص آنها به خرید انواع اوراق بهادار جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری ،استفاده از صرفه جوئی های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است.

برای استفاده و اطلاعات بیشتر در مورد این خدمت از طریق لینک  http://aminsaman.com/  اقدام نمایید.

 

صندوق سرمایه گذاری امین سامان

صندوق سرمایه گذاری امین سامان

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت صندوق ، سرمايه‌گذاري در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی های سپردۀ بانکی است. همچنین موضوع فعالیت فرعی آن مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار است. خصوصيات داراییهای موضوع سرمایه گذاری یا تعهد پذیره‌ نویسی یا تعهد خرید و حد نصاب سرمایه گذاری در هر یک از آنها در امیدنامه کذکور است. در این اساسنامه موضوعاتی مانند واحدهای سرمایه گذاری عادی و ممتاز ، سرمایه گذاری موسسان ، حداقل و حداکثر مشارکت در صندوق، حسابهای بانکی، مجامع، وظایف و مسئولیت های ارکان صندوق (مدیر ، متولی ، ضامن ، حسابرس )، تشریفات معاملات اوراق بهادار و …. به تفصيل مندرج است.

 

 

اهداف صندوق سرمایه گذاری

هدف از تشکیل صندوق سرمایه گذاری امین سامان، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است. با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد:

۱- هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد.

۲- صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، كلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد. و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

۳- امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.

 

 

 

بیشتر بخوانید : دریافت دستگاه کارتخوان بانک سامان

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : http://aminsaman.com/