سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو
سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو

سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو افرادی که تا به حال موفق نشده‌اند کارت سوخت وسیله نقلیه بگیرند برای جلوگیری از گمراهی در دفاتر پستی، باید به یکی از روش‌های زیر نسبت به دریافت شناسه پستی خود اقدام کنند.  ارسال پیامک vin خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ تماس با شماره تلفن پیگیری کارت سوخت، کد خدماتی […]

سامانه پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو

افرادی که تا به حال موفق نشده‌اند کارت سوخت وسیله نقلیه بگیرند برای جلوگیری از گمراهی در دفاتر پستی، باید به یکی از روش‌های زیر نسبت به دریافت شناسه پستی خود اقدام کنند.

  •  ارسال پیامک vin خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰
  • تماس با شماره تلفن پیگیری کارت سوخت، کد خدماتی ۰۹۶۲۷
  • مراجعه به دفتر پلیس +۱۰

اگر درسایت پست هیچ اطلاعاتی نمی‌بینید، اول با مرکز امور مشتریان شرکت پست به شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰ تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

تمام شهروندان تهرانی که براساس گزارش رهگیری از سایت پست، کارت سوخت آن‌ها در یکی ازمنطقه های پستی موجود باشد با داشتن بارکد پستی، شناسنامه مالکیت خودرو، کارت وسیله نقلیه به علاوه کارت شناسائی مالک (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت ملی) می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه کنند.

برای کارت سوخت جدید یا آن دسته از کارت‌هایی که از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام شده، ده هزار تومان (مربوط به شرکت ملی پخش فراورده‌‌های نفتی) به صورت نقدی نیاز است.
حضور شخص مالک جهت تحویل گرفتن کارت سوخت نیازی نیست و فقط به همراه داشتن کارت شناسایی مالک جهت گرفتن مرسوله کافی است.

برای ثبت نام کارت سوخت المثنی به کدام دفاتر برویم؟

قبل از این برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت المثنی و یا کارت سوخت جدید لازم به رفتن به سایت دولت همراه ، نصب اپلیکیشن دولت همراه و یا شماره گیری ستاره ۴ مربع نیاز بود، اما طبق آخرین خبر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر تنها راه ثبت نام کارت سوخت، مراجعه حضوری مالک خودرو با مدارک لازم به مراکز پلیس+۱۰ است.
بنزین، صرفا با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل داده می‌شود.
تاکید می‌شود مالکین خودروها یا موتورسیکلت‌ها که کارت سوخت دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آن‌ها باطل شود و پیشنهاد می‌شود فقط افرادی که کارت سوخت ندارند برای ثبت نام بروند.
تاکید می‌شود، اطلاعیه‌هایی که به تازگی در رابطه باکارت سوخت انتشار داده شده، مربوط به خودروهایی است که بنزین‌سوز هستند و مربوط به خودروهای گازوئیلی نمی‌شود.
کارت سوخت خودروهای گازوئیلی و دیزلی همچنان مطابق ساز و کارهای قبلی، فعال است.

مدارکی که برای مراجعه به دفتر پلیس +۱۰ نیاز داریم:

  • شرط حضور مالک وسیله (درصورتی که مالک حضور نداشته باشد، عرضه کردن وکالت‌نامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به وضوح نام برده باشد).
  •  اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
  •  شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل جهت احراز هویت
  •  عرضه کردن آدرس کامل پستی و کدملی مالک درصورتی که آدرس مالک تغییر کرده باشد و به همراه داشتن بیمه ماشین لازم است.
  • پرداخت کردن مبلغی که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان حاضر در دفترها دریافت می‌شود.
کارت سوخت خودرو

کارت سوخت خودرو

به نکات زیر توجه داشته باشید:
  • وکیل مالک، تنها با ارائه وکالتنامه‌ای که به طور واضح کلمه «کارت سوخت» در آن ثبت شده باشد، امکان ثبت نام دارد.
  • شخص‌های حقوقی به ارائه معرفی‌نامه سازمانی نیاز دارند.

ثبت نام کارت سوخت با موبایل به چه صورت است؟

در حال حاضر تنها روشی که برای ثبت نام کارت سوخت وجود دارد رفتن به دفاتر پلیس +۱۰ است.

ثبت نام با کارت سوخت موتورسیکلت به چه روشی است؟

روند ثبت نام کارت سوخت موتورسیکلت، مانند خودرو است و باید به مرکزهای پلیس+۱۰ مراجعه کنید.
موتورسیکلت‌هایی که بیشتر از ده سال عمر کرده‌اند فرسوده محسوب می‌شوند و امکان گرفتن کارت سوخت را ندارند.

اقدامات لازم برای تغییر و حذف رمز کارت سوخت:

 چهار رقم آخر کدملی‌تان رمز کارت سوخت شما است، اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید باید به مرکزهای معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید.
بر اساس خبر این شرکت، خدمات ارائه شده توسط مراکز ناحیه‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در سراسر کشور تنها برای تغییر دادن و حذف رمز کارت‌های هوشمند سوخت است.

آیا برای خودروهایی که قولنامه‌ای و دولتی هستند کارت سوخت صادر می‌شود؟

صاحبان خودروهای عمومی که دولتی هستند مانند، سواری، وانت و موتورسیکلت و همچنین صاحبان خودروهای قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند مانند گذشته تنها با رفتن به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
مالکان خودروهای عمومی و مالکان خودروهای شخصی در استان سیستان و بلوچستان که قبل از این در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کرده بودند، نیاز به رفتن به سامانه ندارند و کارت سوخت به آدرس خودشان ارسال می‌شود.