استعلام وضعیت نظام وظیفه
استعلام وضعیت نظام وظیفه

استعلام وضعیت نظام وظیفه سربازی و اقداماتی که قبل و بعد از اعزام انجام می شود، دشواری های خاص خود را دارد. گاهی مشمولان به هر دلیلی قصد دارند وضعیت خود را پیگیری کرده و از زمان اعزام و سایر فرآیندهای سربازی مطلع شوند. اما شاید بسیاری از آنان ندانند که استعلام وضعیت نظام وظیفه […]

استعلام وضعیت نظام وظیفه

سربازی و اقداماتی که قبل و بعد از اعزام انجام می شود، دشواری های خاص خود را دارد. گاهی مشمولان به هر دلیلی قصد دارند وضعیت خود را پیگیری کرده و از زمان اعزام و سایر فرآیندهای سربازی مطلع شوند. اما شاید بسیاری از آنان ندانند که استعلام وضعیت نظام وظیفه با سامانه خاصی انجام می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. سایت استعلام وضعیت سربازی می تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشمولان قرار دهد. برای ورود به این سامانه نیاز به کد ملی و کد سخا سربازی است.

استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق سامانه سخا پلیس انجام می شود که برای این کار ابتدا با استفاده از کد ملی باید در این سامانه ثبت نام انجام شود و سپس به دو روش می توان وارد سامانه شد و پیگیری وضعیت سربازی را انجام داد. راه اول استفاده از کد ملی است و استفاده از کد سخا که هنگام ارسال دفترچه اعزام به خدمت به مشمولان داده می شود، راه دوم ورود به سامانه سخا و استعلام می باشد.

جهت استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق لینک ذیل اقدام نمایید.

https://sakha.epolice.ir