قیمتها در بازار ارز به‌زودی به قبل برمی‌گردد
قیمتها در بازار ارز به‌زودی به قبل برمی‌گردد

قیمتها در بازار ارز به‌زودی به قبل برمی‌گردد غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشته که در هفته‌های گذشته، پس از نوسانات نرخ ارز، روند افزایش قیمتها متوقف شده و به سرعت نزول قیمتها در بازار ارز آغاز شده است. وی اعلام کرده که مدیریت خوب بانک مرکزی باعث مهار تلاطم […]

قیمتها در بازار ارز به‌زودی به قبل برمی‌گردد

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشته که در هفته‌های گذشته، پس از نوسانات نرخ ارز، روند افزایش قیمتها متوقف شده و به سرعت نزول قیمتها در بازار ارز آغاز شده است.

وی اعلام کرده که مدیریت خوب بانک مرکزی باعث مهار تلاطم و نوسان در بازار ارز شده و بازار به حالتی از ثبات رسیده است که تداوم مشکلات منطقه و جوسازی‌ها توسط اخلالگران نمی‌تواند باعث تلاطم و بی‌ثباتی شدید شود. نیز اظهار داشته که در یک سال گذشته، تلاطم‌های قدیمی در بازار ارز ایران وجود ندارد و در صورت تغییر قیمت، محدود و اندک است و بعد از مدتی به حالت قبل بازمی‌گردد.

وی به نوسانات اخیر اشاره کرده و تاکید دارد که پس از چند روز از نوسانات، قیمتها افزایش پیدا کرده و سپس سریعاً سیر نزولی آغاز شده و این سیر نزولی در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، رحیم زارع، به ثبات اقتصاد و بازار ارز در ایران در یک سال گذشته اشاره کرده و اظهار داشته که قیمت دلار در این مدت حدود ۷ تا ۱۰ درصد نوسان داشته است.

وی تاکید کرده که نوسانات اخیر ناشی از بحران‌های نظامی در منطقه بوده و از نظر او، به دلیل غیربنیادی بودن، این نوسانات پس از مدتی به سطوح قبلی بازمی‌گردند.

قیمتها در بازار ارز به‌زودی به قبل برمی‌گردد

قیمتها -پورتال خدمات مردمی

قیمت دلار به سطوح قبلی برمی‌گردد/ رویه بازار ارز نسبت به قبل تغییر کرده است

زارع اظهار داشته که در گذشته هر اظهار نظر یا حادثه کوچکی می‌توانست تأثیر قابل توجهی در بازار ارز داشته باشد، اما اکنون حوادث امنیتی بزرگتر حتی حداقل تأثیری بر بازار ارز ایران ندارند.

وی به تغییر در الگوی نوسانات ارزی اشاره کرده و بیان کرده که اگرچه در گذشته افزایش قیمت دلار ممکن بوده و در حالت افزایش بالا مانده باشد، اما اکنون با افزایش اندک، پس از چند روز سیر نزولی شروع می‌شود.

او به مردم توصیه کرده که درک داشته باشند بازار ارز دیگر یک بازار مطمئن برای سرمایه‌گذاری نیست و خرید دلار به عنوان راهی برای حفظ سرمایه و ارزش پول، مناسب نیست.

همچنین، امیدوار است که با اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، به تدریج از وابستگی به دلار خارج شده و از سایر ارزها در معاملات خارجی استفاده شود.