ارز دیجیتال بیت کوینbitcoin
ارز دیجیتال بیت کوینbitcoin
بیت کوین نوعی ارز مجازی است که با رسیدن قیمتش به 13 هزار دلار. در اوایل سال 2018، به شهرت و شکوفایی زیادی دست پیدا کرد.این ارز دیجیتال، ترکیبی بود از خلاقیت،پشت سر گذاشتن موانع وقانونی و کنار زدن واسطه ها. در تمور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی را در سطحی بین المللی مقدور می ساخت.

توضیح در مورد ارز دیجیتال بیت کوینbitcoin 

ارز دیجیتال بیت کوینbitcoin نوعی ارز مجازی است در اوایل سال ۲۰۱۸، به شهرت و شکوفایی زیادی دست پیدا کرد.این ارز دیجیتال، ترکیبی بود از خلاقیت،پشت سر گذاشتن موانع وقانونی و کنار زدن واسطه ها. در تمور مالی و بانکی مختلف که تراکنش های مالی را در سطحی بین المللی مقدور می ساخت.به همین علت در مدت کوتاه توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

بیت کوین با نماد اختصاری btc یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱,۱۹۸٫۰۹۷ میلیار دلار، در رتبه ۱ بازار قرار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۶۳,۳۱۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۵,۰۷۸ تومان معادل۱,۵۷۰,۱۶۲,۴۰۰ تومان معامله می شود و. حجم مبادلات روزانه آن ۳۴٫۹۲۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۳٫۵۲۸% کاهش داشته است.برای اطلاع از ارز دیجیتال بیت کوین لحظه ای به سامانه https://tejaratnews.com/coins/bitcoin  و وب سایت رسمی http://www.bitcoin.org مراجعه کنید.

بعد از Bitcoin رمز ارزهای بسیاری پا به دنیا گذاشتند. که ویژگی هایی شبیه به آن داشتند و دارند.کریپتوکارنسی ها یا رمزارزها ویژگی ها و ظرفیت های فوق العاده ای دارند. و به همین دلیل است که با گذشت حدود ۱۰ سال از روی کار آمدنشان شهرت زیادی پیدا کرده اند.

کریپتوکاررنسی ها در بستر شبکه ای بزرگ فعالیت می کنند. که به آن(بلگ چین) می گویند. این شبکه،کاربران بسیار زیادی دارد.و نمی توان در داده های آن دخل و تصرف کرد.

(گسترده بودن)،تعداد زیادی کاربران، نبود امکان تخلف و تقلب در شبکه،و نبود. ناظری برشبکه،آن را به محیطی آزاد و اثربخش برای فعالیت های ارتباطی در حیطه های گوناگون بدل می سازد.

به عبارت دقیق تر Bitcoin در بستر شبکه غیر متمرکز بلاک چین فعالیت می کند.

تعریف Bitcoin

بیت کوین و کریپتوکارنسی های دیگر،خطوطی از رمزهای رایانه ای هستندکه ارزش پولی دارند.این خطوط رمز با رایانه های قوی و همراه با مصرف زیاد انرژی برق تولید می شوند.به کریپتوکارنسی ها“ارز دیجیتال” هم گفته می شود.

نکته مهمی که درباره ارزهای دیجیتال وجود دارد،نبود نظارت های مرکزی بر آنها است.به زبان ساده،هیچ دولت،نهاد و رگانی روی این ارزها نظارت ندارد. و در بستر شبکه ای کاملا آزاد بی سانسور و بی مانع فعالیت می کنند.

دولت های مختلف در کشورهای گوناگون،هنوز نمی دانند که باید چه واکنشی نسبت به ارزهای دیجیتال داشته باشند.

برخی از آنها، با ممنوع کردن فعالیت در این عرصه به دنبال محدود کردن آثار آن هستند و برخی دیگر تلاش می‌کنند تا آن را بهتر درک کرده و با شناختش از ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، نهایت استفاده را ببرند.

سفری کوتاه در تاریخچه بیت کوین

 

Bitcoin نخستین ارز دیجیتالی است. هیچ کس نمی داند که چه شخصی آن را ساخته است.البته این موضوع تازه ای نیست.چون بیشتر ارزهای دیجیتالی درسکوت تولید می شوند.

سازنده بیت کوین. فردی به نام ساتوشی ناکوموتو (Satoshi Nakomoto) است.دقیقا مشخص نیست. که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است. یا گروهی از افراد تحت ای ننام، اقدام به تولید bitcoin کرده اند.

بعداز تولد ای نرمز ارز،دیگر خبری از ساتوشی ناکوموتو به گوش نرسید.مدتی بعد، رمز ارزهای متفاوت دیگری مانند “لایت کوین”اترپوم و هم … به دنیا معرفی شده اند.

یکی از مزایای اصلی Bitcoin این است که می توان آن را در حالت آفلاین هم در یک سخت افزار ذخیره کرد.با وجود ذخیره سرد، امکان به سرقت رفتن رمز ارزها به صفر می رسد.

ذخیره سرد، در مقابل «ذخیره گرم» قرار دارد. ذخیره گرم، نوعی ذخیره‌سازی است که طی آن، داده‌ها روی سطح اینترنت ذخیره می‌شوند و در نتیجه، امکان به سرقت رفتن آن به وجود می‌آید.

یشتر بدانید:نوبت دهی اینترنتی مراکزدرمانی تامین اجتماعی درتهران

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی