ریزش بورس شروع شد
ریزش بورس شروع شد

ریزش بورس شروع شد شاخص کل بورس امروز با ریزش نزدیک به ۷۰۰۰ واحدی مواجه شده است. همچنین، ارزش معاملات خرد نیز با عدد ۶٫۱۹۹ میلیارد تومان، نسبت به میانگین هفتگی ۸% و نسبت به میانگین ماهانه ۳۰% افزایش داشته است. در بازار سهام ایران، در یک هفته گذشته، خروج نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از […]

ریزش بورس شروع شد

شاخص کل بورس امروز با ریزش نزدیک به ۷۰۰۰ واحدی مواجه شده است.

همچنین، ارزش معاملات خرد نیز با عدد ۶٫۱۹۹ میلیارد تومان، نسبت به میانگین هفتگی ۸% و نسبت به میانگین ماهانه ۳۰% افزایش داشته است.

در بازار سهام ایران، در یک هفته گذشته، خروج نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۱,۱۲۰ میلیارد تومان رخ داده است.

اما امروز بازار شاهد خروج نقدینگی حقیقی به ارزش ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نقدینگی نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲,۳۷۹ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است.

خروج نقدینگی از این صندوق‌ها ممکن است نشانه مثبتی برای بازار سهام باشد.

امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۵۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد.

ارزش صف‌های خرید ۷۷ میلیارد تومان است که کاهش ۳۶۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۴۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۴۰ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۱,۳۰۲ میلیارد تومان (۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است.

پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۴۲۲ میلیارد تومان (۲ برابر میانگین هفتگی) و بانکی با ارزش معاملات ۳۶۹ میلیارد تومان (۳٫۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.