مراقب باشید با پیامک سهام عدالت سرتان کلاه نرود
مراقب باشید با پیامک سهام عدالت سرتان کلاه نرود

مراقب باشید با پیامک سهام عدالت سرتان کلاه نرود هشدارات اعلامی از سوی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی با استفاده از پیامک‌های جعلی و انتشار تبلیغات فراوان در فضای مجازی آمده است. در این گزارش، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به مردم هشدار داده است که از پیامک‌ها و تبلیغات مشکوک در […]

مراقب باشید با پیامک سهام عدالت سرتان کلاه نرود

هشدارات اعلامی از سوی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی با استفاده از پیامک‌های جعلی و انتشار تبلیغات فراوان در فضای مجازی آمده است.

در این گزارش، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به مردم هشدار داده است که از پیامک‌ها و تبلیغات مشکوک در مورد سود سهام عدالت و موضوعات مرتبط اجتناب کنند.

کلاهبرداران با ارسال پیامک حاوی لینک‌های جعلی به شهروندان، آن‌ها را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا توصیه کرده است که از تبلیغات بی‌نام و نشان و تماس‌ها و پیام‌های ناشناس در فضای مجازی اطمینان نکنند و هیچ سازمان رسمی با شماره شخصی تماس نمی‌گیرد.

این گزارشبه نشت اطلاعات در حوزه استارتاپی و سایر موارد اشاره دارد و تاکید شده است که لینک‌های ارسالی در پیامک‌ها حاوی بدافزارها هستند.

در نهایت، رئیس پلیس فتا به مردم توصیه کرده است که از اطلاعات شخصی‌شان محافظت کنند و به هیچ عنوان به لینک‌های مشکوک کلیک نکنند.

سهام عدالت

سرهنگ معظمی گودرزی با تأکید بر اهمیت افزایش سطح سواد رسانه‌ای و توجه به هشدارهای پلیس، به شهروندان توصیه کرد:

از فریب پیامک‌هایی که از منابع نامعتبر و شماره‌های شخصی ارسال می‌شود، پرهیز کنید.

او توصیه نمود که از باز کردن لینک‌هایی که از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، خودداری کنید.

از شناسایی و اطلاع رسانی درباره موارد مشابه و مشکوک به مراکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir استفاده کنید.

این توصیه‌ها به منظور جلوگیری از ورود شهروندان به دام کلاهبرداران اینترنتی و حفاظت از اطلاعات شخصی آنان صادر شده است.

توجه به این هشدارها و اعمال اقدامات احتیاطی می‌تواند به حفظ امنیت دیجیتال و اجتناب از مشکلات مرتبط با کلاهبرداری اینترنتی کمک کند.