پورتال مدارس سما
پورتال مدارس سما
مدارس سما از جمله مدارسی هستند که در کشور ایران وجود دارند. و در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف هم در این مدارس در حال تحصیل می باشند. این مدارس زیر  نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند. سایت پورتال جامع مدارس سما برای عموم مردم، دانش آموزان، والدین دانش آموزان و کارکنان این مدارس در سراسر کشور قابل دسترس می باشد.

پورتال مدارس سما

مدارس سما از جمله مدارسی هستند که در کشور ایران وجود دارند. و در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف هم در این مدارس در حال تحصیل می باشند. این مدارس زیر  نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند. سایت پورتال جامع مدارس سما برای عموم مردم، دانش آموزان، والدین دانش آموزان و کارکنان این مدارس در سراسر کشور قابل دسترس می باشد. از طریق این سایت می توان به واحدهای آموزشی مختلف مدارس سما در استان های کشور دسترسی داشت. از جمله بخش های بسیار مهمی که در سایت پورتال جامع مدارس سما ارائه می شود. می توان به ورود به سیستم شهریه مدارس، ارائه درخواست راه اندازی مدرسه، دریافت آموزش های مختلف، ورود به سامانه های استانی و سامانه های مختلف واحدهای آموزشی و … اشاره کرد.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک www.samaschools.ir  اقدام نمایید.

پورتال مدارس سما

پورتال مدارس سما

راهنمای ورود به سایت پورتال جامع مدارس سما samaschools.ir

سایت پورتال جامع مدارس سما از جمله سایت هایی است که از سوی این مدارس راه اندازی شده است. این سامانه، یک سامانه جامع برای ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به دانش آموزان، والدین و مدارس مختلف سما می باشد.

در صورتی که قصد استفاده از هر یک از امکانات پورتال جامع مدارس سما را دارید و یا می خواهید به هر یک از بخش های این سامانه وارد شوید، می بایست که ابتدا به سایت وارد شوید. برای ورود به این سایت می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

در صورتی که قصد ورود به سامانه های استانی مدارس سما را دارید، می توانید از طریق نقشه پایین سایت واحد خود را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

سامانه صدیق که با نام سامانه آموزش مجازی مدارس امام صادق هم شناخته می شود، می تواند خدمات مربوط به آموزش های مجازی را به نحو احسنت به شعب مدارس، دانش آموزان و معلمان ارائه کند که اطلاعات بیشتر در مقاله زیر موجود است.

 

نحوه ثبت نام در مدارس سما

۱- برای ثبت نام در مدارس سما ابتدا وارد سایت samaschools.ir شده و از روی نقشه استان مد نظر خود را انتخاب نمایید.

۲- در ادامه باید پایه تحصیلی و مدرسه مد نظر خود را انتخاب نمایید.

۳- در ادامه اگر فرایند ثبت نام  مدرسه مد نظر شما به صورت اینترنتی انجام شود، باید روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.

 

ثبت نام در واحدهای آموزشی مختلف سما:

یکی از امکاناتی که در سایت پورتال جامع مدارس سما ارائه می شود، ثبت نام در واحدهای آموزشی مختلف سما می باشد. البته تنها بعضی از واحدهای آموزشی سما امکان ثبت نام آنلاین را برای افراد فراهم کرده اند. والدین و دانش آموزان می توانند واحد آموزشی خود را از بین واحدهای آموزشی زیر نظر پرتال انتخاب کنند و پس از ورود به سامانه واحد آموزشی مد نظر خود، مراحل ثبت نام غیر حضوری را در صورت امکان انجام دهند.

درخواست راه اندازی پرتال واحد آموزشی سما:

یکی دیگر از امکانات پورتال سازمان مدارس سما درخواست راه اندازی واحد آموزشی است. در واقع، از طریق این سایت می توان یک سامانه یا همان پورتال برای واحدهای آموزشی مدارس سما ایجاد کرد. مدارس مختلف سما می توانند با ورود به این بخش و انجام مراحل مورد نیاز، درخواست راه اندازی پورتال واحد آموزشی سما را به صورت آنلاین ثبت کنند.

 

 

بیشتر بخوانید:   سامانه سوابق تحصیلی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=45528&preview=true