ارز دیجیتالی تزوس tezos
ارز دیجیتالی تزوس tezos
در این مطلب قصد داریم به تاریخچه یکی از ارزهای دیجیتال به نام تزوس بپردازیم. که زیاد به آن نپرداخته اند.ولی توجه عده زیادی را در ارز دیجیتال به خود جلب کرده است.همچنین به تاریخچه پر حاشیه ارز دیجیتالی تزوس tezos می پردازیم. و با چگونگی کار کردن بلاکچین آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه ارز دیجیتالی تزوس tezos 

در این مطلب قصد داریم به تاریخچه یکی از ارزهای دیجیتال به نام تزوس بپردازیم. که زیاد به آن نپرداخته اند.ولی توجه عده زیادی را در ارز دیجیتال به خود جلب کرده است.همچنین به تاریخچه پر حاشیه ارز دیجیتالی تزوس tezos می پردازیم. و با چگونگی کار کردن بلاکچین آن آشنا خواهیم شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت به روز ارز دیجیتالی تزوس tezos به سایت https://tejaratnews.com و وب سایت رسمی https://www.tezos.com/ مراجعه کنید.

آرتو بریتمن (Arthur Breiman)،یک متخصص کامپیوتری است. که در آگوست ۲۰۱۴ با نام مستعار L.M.Goodman وایت پیپر تزوس را منتشر کرد.متعاقبا بریتمندر همان سال شرکتی به نام .Dynamic Ledger Solutions را در ایالت دلاویز تاسیس کرد.و مدیریت اجرایی آن را بر عهده گرفت.ارز دیجیتال تزوس محصول فکری او می باشد. وبنیاد آن در زوگ سوئیس تاسیس کرد.تزوس در جولای ۲۰۱۷ با عرضه اولیه سکه به مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار سرمایه به خود جذب کرد. بریتمن از یوهان گورز(Johann Gevers) در خواست همکاری کرد تا سمت ریاست بنیاد بر عهده بگیرد. اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. و بین بریتمن و گورز اختلافاتی به وجود آمد.

ایده تزوس توسط کتلین و آرتور برایتمن(Kathleen Breitman/Arthur Breitman) به منظور ایجاد پلتفرمی با توانایی های مشابه اتریوم مطرح شد.یعنی پلتفرمی که قابلیت برنامه ریزی داشته باشد. و از اپلیکیشن غیر متمرکز پشتیبانی کند.اما ارز دیجیتال tezos تنها به دنبال کپی برداری از اتریوم نبود. و سعی داشت در زمینه الگوریتم های اجماع، مدل های مدیریتی و روش های بروز رسانی نوآوری هایی داشته باشد. به عبارت دیگر، این پلتفرم جدید می خواست بلاک چین قابل انعطافی باشد. که به صورت مداوم و بدون مشکل فعالیت دارد.

رمز ارز تزوس

رمز تزوس به دست آرتور بریتمن(Arthur Breitman) تحلیلگر سابق شرکت مورگان استنلی (Morgan Stanley) توسعه یافت. و در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد.این پروژه مدتی را صرف سر وسامان دادن مسائل حقوقی خود کرد.از جمله ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده (SEC) و کناره گیری یوهان گور(Johann Gever).بنیاد تزوس حسابرسان حرفه ای را از شرکت معروف pwc استخدام کرد تا تمام مسائل آینده ارز دیجیتال تزوس (XTZ)را در زمینه حقوقی حل کنند.

تزوس در اواخر سال ۲۰۱۸ به موفقیت رسید. وشبکه اصلی خود را در هفدهم سپتامبر همان سال منتشر کرد. کدهای پایه تزوس روی OCaml یک زبان برنامه نویسی کاربردی، نوشته شده و کار می کنند. این زبان بستری برای برنامه های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند است.

تمرکز پلتفرم پزوس بر روی ارائه یک روش مشارکتی غیر متمرکز است. که با استفاده از اجماع اثبات سهام به سهام دارانش اجازه اداره شبکه و هدیات آن را می دهد.طرح اولیه از این قرار بود که توکن های عرضه اولیه باید به مشارکت کنندگان تحویل داده شود. وبلاک چین تزوس به صورت یک نرم افزار رایگان راه اندازی و در اختیار کاربران قرار گیرد.

 

کاتلین و آرتور بریتمنکتلین و آرتور برلیتمن؛ بنیانگذاران تزوس

پلتفرمTezos در سال ۲۰۱۷ متولد شد. وآقا وخانم برایتمن با برگزاری یک عرضه اولیه سکه یا ICO توانستند بیش از ۲۳۲ میلیون دلار برای پروژه خود جمع آوری کنند.این میزان سرمایه باعث شد تا ارز دیجیتال تزوس در آن زمان به عنوان دومین عرضه اولیه بزرگ تاریخ رمز ارزها شناخته شود.علاوه بر این، شرکت های سرمایه گذاری بزرگ مثل پالی چین کپیتال (PolyChain Capital) و همچنین سرمایه گذاران مستقلی مثل تیم درپیر(Tim Draper)، نسبت به ارز XTZ علاقه نشان دادند.اما این پلتفرم خیلی زود با یک سری مشکلات قانونی مواجه شد. که به شدت آینده آن را تهدید می کردند.

نمایندگی (Delegation)

ارز تزوس با راهکارهای انگیزشی و پاداش دادن به افراد راست‌گو و همچنین مجازات افراد متقلب، در شبکه امنیت ایجاد می‌کند. همان‌طور که لازمه یک سپرده امن مشارکت در فرایند اثبات سهام است.

درست‌کار بودن اکثریت افراد شبکه نیز بسیار اهمیت دارد، همچنین کاربرانی که نمی‌خواهند به طور مستقیم در پروتکل اجماع مشارکت کنند، حق انتخاب نماینده را دارند.

روش خرید ارز دیجیتال تزوس

برای خرید تزوس یا همان ارز XTZ می‌توان به صرافی‌های بین المللی معتبری مثل بایننس (Binance) و بیترکس (Bittrex) مراجعه کرد و با استفاده از ارزهای فیات یا رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم، خرید انجام داد. این صرافی‌های معتبر امکانات خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و از سرعت و حجم معاملات بالایی برخوردار هستند، اما به علت وجود فرآیند احراز هویت KYC، کاربران ایرانی برای استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

سخن پایانی

رمزارز تزوس (Tezos) که با کوین XTZ شناخته می‌شود، یک رمزارز وابسته است. یعنی اتفاقات بازار روی قیمت تزوس تأثیرگذار است. با این وجود، اکثر تحلیلگران و متخصصان ارزهای دیجیتال، آینده تزوس را صعودی و موفقیت‌آمیز پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بدانید: شرکت ملی گاز ایران

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی