ارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland
ارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland
ارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland یک فضای آنلاین است که واقعیت مجازی را با فناوری بلاکچین ترکیب می کند. برخلاف اکثر بازی های آنلاین بازیکنان کنترل مستقیم بر قوانین دنیای آنلاین را دارند. DAO به دارندگان توکن اجازه می دهد تا مستقیماً در مورد سیاست های درون سازمانی و بازی رای دهند.

ارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland چگونه کار می کند؟

نرم‌افزاری است که در Ethereum اجرا می‌شود و به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه جهانی کاربران برای کار با یک دنیای مجازی مشترک است.ارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland یک فضای آنلاین است که واقعیت مجازی را با فناوری بلاکچین ترکیب می کند. برخلاف اکثر بازی های آنلاین بازیکنان کنترل مستقیم بر قوانین دنیای آنلاین را دارند. DAO به دارندگان توکن اجازه می دهد تا مستقیماً در مورد سیاست های درون سازمانی و بازی رای دهند. این مکانیزم بر همه چیز تأثیر می گذارد یعنی از انواع اقلام مجاز تا سرمایه گذاری برای خزانه DAO.

توکن های غیر قابل تعویض یا NFTها مجموعه های بازی شامل لباس. اقلام و املاک مجازی بازی LAND را نشان می دهد.کاربران این توکن ها را در کیف پول های ارز دیجیتال خود ذخیره می کنند.و آنها را در بازار دیسترالند به سایر کاربران می فروشند.به عنوان مثال برای خرید یک ماسک صورت جدید باید مقداری mana که ارز دیجیتال دیسنترالندمی باشد را در دست داشته باشید.

برای اطلاع از مبلغ به روزارز دیجیتالی دیسنترالند decentraland به سایت  https://tejaratnews.com یا وبسایت رسمی https://decentraland.org/ مراجعه کنید.

لند (LAND) و رمز ارز مانا (MANA) چیست؟

mana ارز شبکه دیسنترالند است.این توکن نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می کند.بلکه برای هولدرهای مانا نیز قدرت رای دهی در دائویDecentraland را فراهم می آورد.

برای شرکت در حاکمیت این سازمان خود گران غیر متمرکز.کاربران باید توکن های MANA خود را به رپد مانا(wMANA) تبدیل کرده و در این دائو قفل نمایند.هر رمز ارز wMANA نماینده یک رای در طرح های پیشنهادی حاکمیت است.شما همچنین می توانید با خرید از صرافی ها یا فروش آیتم های کالکتیبل در مارکت پلیس دیسنترالند،رمز ارز مانا بدست آورید.این پلتفرم همچنین دارای یک خزنه MANA شخصی است. که هزینه عملیات  و تصمیمات از طریق آن تامین می شود.

لند(LAND) یک توکن غیر قابل تعویض بوده که نماینده قطعه هایی از زمین به بازیکنان در جامعه است.مشابه رمز ارز MANA، این توکن نیز قدرت رای دهی را در پروتکل حاکمیت دیسنترالند فراهم می کند.با این وجود، لندها نیازی به قفل شدن در دائو را نداشته و هر کدام دو هزار رای برای کاربرایجاد می کنند.بازیکنانی که قطعه های متعددی از زمینها را در بازی در اختیار دارند.می توانند آنها را به یک استیت توکن(Estate tOKEN) واحد متصل کنند. با این کار، قدرت رای دهی معادل تعداد قطعه های داخل مجموعه خواهد بود.

کاربران Decentraland می‌توانند ضمن کاوش، تعامل و بازی در این دنیای مجازی، املاک و مستغلات دیجیتال را نیز خریداری کنند و یا بفروشند. با گذشت زمان این پلت فرم برای اجرای برنامه‌های تعاملی، پرداخت در جهان و ارتباطات نظیر به نظیر برای کاربران تکامل یافت.

 

تاریخچه دیسنترالند

بازی Decentraland به عنوان یک اثبات مفهوم (Proofe of Concept) جهت ارائه مالکیت مستغلات دیجیتال به کاربران یک بلاک چین، کار خود را آغاز کرد.این دارایی دیجتال در ابتدا به عنوان یک پیکسل در یک شبکه نامحدود ۲ بعدی پیاده سازی شد.که هر پیکسل در شبکه نامحدود ۲ بعدی پیاده سازی شد.که هر پیکسل، حاوی قرار داده های مشخص کننده مالک و توصیف رنگ آن بود.این مرحله به نام «عصر حجر غیر متمرکز (Stone Age of the Decentralized)» شد.

در اواخر سال ۲۰۱۶، تیم این شبکه عصر برونز یا عصر مفرغ (Bronze Age) را توسعه داد. که یک دنیای مجازی ۳ بعدی تقسیم شده به یک سری از قطعه زمین بود.مالک هر پکیج از این قطعه ها، می توانست با استفاده از بلاک چین اصلاح شده بیت کوین، برای آن ها یک هش مرجع ساخته و یک فایل ارجاع دهد.از طریق این هش مرجع، کاربرانی که در حال گشت و گذار در این دنیای مجازی بودند.می توانستند با استفاده از بیت تورنت(BitTorrent) و یک جدول درهم سازی توزیع شده(Distributed Hash Table) مذکور را دانلود کنند.که در واقع بیانگر مدل ها و زمینه مربوط در بازی بود.

دو نوع مختلف از توکن‌ها که عملیات را در Decentraland اداره می‌کنند، اینها هستند:

  • LAND یک رمز غیرقابل انعطاف (NFT) برای تعریف مالکیت زمین‌های نمایندگی املاک و مستغلات دیجیتال استفاده می‌شود.
  • MANA  ارز رمزنگاری شده‌ای که خرید LAND و همچنین کالاها و خدمات مجازی مورد استفاده در Decentraland را آسان می‌کند.

تغییرات در نرم‌افزار Decentraland از طریق مجموعه تماس‌های هوشمند مبتنی بر بلاکچین اعمال می‌شود که به شرکت کنندگان صاحب MANA اجازه می‌دهد. در مورد به روزرسانی‌های سیاست، برای پیشرفت‌های جدید رای دهند.

بیشتر بدانید: ارز دیجیتالی نیرnear

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی