ارز دیجیتال DASH
ارز دیجیتال DASH
ارز دیجیتال DASH نام یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین ولی با قیمت بسیار کمتر نسبت به رقیب پر قدرت خود. در این مقاله به معرفی این ارز جذاب میپردازیم

ارز دیجیتال DASH

ارز دیجیتال DASH نام یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین ولی با قیمت بسیار کمتر نسبت به رقیب پر قدرت خود. در این مقاله به معرفی این ارز جذاب میپردازیم.

برای درک بهتر و دیدن ارز های دیجیتال اتریوم ابتدا بهتر است وارد سایت https://tejaratnews.com/coins و سایت رسمی  https://www.dash.org/ تا با ارزها آشنا شوید.و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال DASH

ارز دیجیتال DASH

ارز دیجیتال دش چیست؟

توسعه دهندگان ارز دیجیتال DASH ادعا می‌کنند که این نوعی پول نقد الکترونیکی غیرمتمرکز و همتا به همتا است. هدف آن‌ها این است که دش بتواند به مانند پول نقد واقعی مانند دلار، یورو و … به گردش بیافتد.

دش بر اساس  ساختار بیت کوین همراه با ویژگی های جدید (مانند حریم خصوصی و تراکنش‌های ارزان و سریع) ساخته شده است.

مانند بیت کوین دش متن باز است و از بلاک چین استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتالی دش هم در نرم افزار یا سخت افزارهای کیف پول ذخیره می‌شوند. تفاوت عمده دش با بیت کوین این است که تراکنش‌های دش سریع تر و ارزان تر هستند، استخراج دش کمی با بیت کوین متفاوت است و همچنین در دش امکان ایجاد تراکنش‌های ناشناس وجود دارد.

استخراج ارز دیجیتال دش

زمان تولید بلاک در دش حدود ۲٫۵ دقیقه است و این به معنای تایید حدود ۵۶ تراکنش در ثانیه است.

تمام پاداش شبکه متعلق به ماینرها نیست. علاوه بر دریافت پاداش از استخراج، گروهی ویژه از کاربران هم که مستر نود نام دارند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش دریافت می‌کنند. مستر نودها وظیفه انجام ویژگی‌های زیر را در شبکه دش بر عهده می‌گیرند:
ویژگی‌ InstantSend (ارسال فوری): با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش‌های خود به صورت فوری و در کمتر از دو ثانیه انجام دهند.
ویژگی PrivateSend (ارسال خصوصی): امکان انجام تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را فراهم می‌کند.

برای مستر نود شدن باید حداقل ۱,۰۰۰ واحد دش در کیف پول رسمی آن داشته باشید. مسترنودها و ماینرها هر کدام ۴۵ درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص می‌دهند. ۱۰ درصد باقی مانده در خزانه شبکه ذخیره می‌شود و به توسعه دهندگان می‌رسد.

 

آینده دش

علی رغم اینکه تحلیل تکنیکال قیمت دش نشان میدهد که این رمزارز به احتمال زیاد در آینده عملکرد ضعیفی خواهد داشت اما دش همچنان یکی از رمزارزهایی هست که می‌تواند حتی در سال ۲۰۲۱ یکی از سودآورترین کوین‌ها باشد. موضوع اینجا است که دش توانسته پایگاه کاربری خودش رو پیدا کند. به طور مثال یکی از آخرین اخباری که در مورد دش منتشر شد، موفقیت برنامه خیریه این ارز دیجیتال در ونزوئلا بود. دش در ونزوئلا، حتی خارج از فعالیت‌های خیریه نیز عملکرد خیلی خوبی داشته است. امکان دسترسی این ارز دیجیتال، در پیش ‌بینی قیمت آینده دش مزیت بسیار مهمی محسوب میشود.

مزیت‌های دش و وضعیت باثبات آن در زمان فعلی، پیش‌ بینی قیمت این کوین را کمی آسان تر می کند. تیم توسعه دش در مسیر پیشبرد اهداف پروژه سمت و جهت خوبی رو اتخاذ کرده اند. این تیم با سیستم‌های پرداخت و کسب و کارهای بزرگ و کوچک در حال مشارکت است و با گذشت زمان بر تعداد کسب و کار هایی که جلب همکاری با دش میشن هم افزوده میشود. داشتن کاربری آسان برای یک رمزارز ویژگی خوبیست اما زمانی عالی میشود که پرداخت نیز علاوه بر کاربری آسان باشد. در حالی که سایر ارزهای دیجیتال عمدتاً با مسائلی همچون پهنای باند و ویژگی های بلاکچین درگیر هستند، دش موفق شده است شبکه‌ای سریع و قابل اعتماد رو راه‌اندازی کند و بیشتر به جنبه‌ها‌ی تجربه کاربردی محصول بپردازد.

بیشتر بدانید: ارز دیجیتال WAVES

 

پورتال خدمات مردمی

تلگرام و خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

 

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=40036&preview=true