چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه : 40106
  • 25 نوامبر 2021 - 23:38
  • 263 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • ارسال توسط :
ارز دیجیتال مینا

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL
ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL
ارز دیجیتال مینا در حال ایجاد یک دروازه برای حریم خصوصی بین دنیای واقعی و رمزنگاری و زیرساخت های آینده امن و دموکراتیکی که همه ما شایسته آن هستیم. تمام حجم بلاک چین ارز دیجیتال مینا تقریبا ۲۲ کیلوبایت است. کمتر از چندین توییت. بنابراین شرکت کنندگان می توانند به سرعت شبکه را همگام سازی و تایید کنند.

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL

در این مقاله در مورد ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL صحبت میکنیم. مینا در فارسی اسم یک گل است.اما در واقع منظور ما رمز ارز مینا است. آشنایی با مینا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای درک بهتر و دیدن ارز های دیجیتال مینا ابتدا بهتر است وارد سایت https://tejaratnews.com/coins و سایت رسمی https://minaprotocol.com/ تا با ارزها آشنا شوید.و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL

MINA چیست؟

ارز دیجیتال MINA-PROTOCOL توسط پروتکل مینا ارائه شده است. پروتکل مینا اولین پروتکل ارز رمزنگاری شده با بلاکچینی فشرده است. در این پروتکل از قدرت محاسباتی سنگین استفاده نمی شود، در واقع از راه حل ZK-Snarks استفاده می نمایند.

در پروتکل مینا سازندگان بلاک به عنوان پاداش، ارز دیجیتال مینا دریافت می کنند. همچنین در این پروتکل کسانی که توکن مینا را استیک می کنند، می توانند پاداش دریافت نمایند. جالب است که بدانید که هر کوین مینا قابل تقسیم به ۱ میلیارد واحد کوچکتر با نام نانومینا Nanomina می باشد.

در ساختار پروتکل ارز دیجیتال مینا از الگوریتمی با نام Ouroboros PoS استفاده می شود و این دقیقا همان الگوریتمی می باشد که رمز ارز کاردانو از آن استفاده می نماید. در این الگوریتم کاربران با توجه به تعداد توکن هایی که استیک کرده اند برای ایجاد بلاک انتخاب می شوند. یا به عبارت دیگر می توان گفت رقابتی برای ساخت بلاک وجود ندارد.

 

عملکرد مینا چگونه است؟

مانند بسیاری از بلاکچین های دیگر، ارز دیجیتال مینا بلاکچینی بر اساس انجام پرداخت ها است که عملکردهای تراکنشی را ارائه می دهد. در عین حال، بر خلاف بیشتر بلاکچین های دیگر، ارز دیجیتال مینا از چندین مفهوم تراکنش مختلف استفاده می کند.

علاوه بر این، پروتکل ارز دیجیتال مینا مانند اتریوم، از مدلی استفاده می کند که بر اساس حساب کاربری است. (این درحالی است که بیت کوین از مدل خروجی خرج نشده یا UTXO استفاده می کند.) در مدل ذکر شده، وضعیت بلاکچین به صورت لیستی از تمامی مانده حساب ها ارائه می شود. نه اینکه لیستی از کوین های مصرف نشده را نشان دهد.

هر بلاک جدید در پروتکل ارز دیجیتال مینا، ملزم به حفظ کل موجودی حساب نیست. یعنی فقط اطلاعات مربوطه (به صورت درخت مرکل) در آن ها ذخیره می شوند. از این طریق می توان مانده حساب را تنها با رجوع به تعهد وضعیتی که در قسمت فوقانی آخرین بلاک قرار گرفته تایید کرد.

با این حال، اثبات کنندگان سیستم برای تایید صحت عملکرد بلاک های جدید به ذخیره ی کامل وضعیت و استفاده از آن به عنوان شاهد نیاز دارند. (این اثبات کنندگان مانند ماینرهای بیت کوین هستند)

 

ویژگی های ارز دیجیتال مینا

به طور کلی پروتکل مینا راه حل هایی را برای حل مشکلات موجود در شبکه های بلاکچین ارائه می دهد. در ادامه به معرفی چند نمونه از ویژگی های پروتکل مینا خواهیم پرداخت.

  1. در پشت پروتکل مینا ایده های بسیار منحصر به فردی نهفته است و بسیاری از مشکلات موجود در بلاکچین های جدید را حل می نماید.
  2. پروتکل مینا سبک می باشد و به دستگاه هایی که از قدرت محاسباتی متوسط برخوردارند اجازه اجرای نودهای کامل را می دهد.
  3. حمایت چندین صندوق مالی سطح بالا از پروتکل مینا از دیگر ویژگی های ان به شمار می رود.
  4. افراد می توانند در پروتکل مینا به عنوان تایید کننده، تولید کننده بلاک و اسنارکر فعالیت نمایند.
  5. دسترسی آسان به دلار دیجیتالی به توسعه دهندگان با استفاده از توکن مینا

 

آینده ارز دیجیتال مینا

رمز ارز و پروتکل مینا با ایده کاهش حجم بلاکچین و سبک کردن بلاکچین به دنیای کریپتوکارنسی وارد شده است، این ارز از زمان عرضه در بازار تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. در ابتدای سال جاری میلادی تمام ارزهای دیجیتال سقوط شدیدی را تجربه کردند اما همانطور که آگاه هستید این فقط یک اصلاح قیمتی بوده و هم اکنون مدتی است که شاهد رشد قیمتی بیشتر ارزهای دیجیتالی هستیم.

ارز مینا علی‌رغم موفقیت‌هایی که تجربه کرده است و روند صعودی و رو به رشدی که داشته است یک ارز قابل توجه است، اما تازه کار بودن آن و این که در ابتدای راه و برنامه خود قرار دارد باعث می‌شود که در زمره ارزهای رمزنگاری برتر قرار نگیرد، بنابراین در صورتی که کاربر به قصد سرمایه گذاری از این ارز استفاده می‌کند بهتر است که ابتدا معاملات را با مبالغ کم آغاز نماید.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال HAVEN

پورتال خدمات مردمی

اینستاگرام  خدمات مردمی

تلگرام خدمات مردمی 

 

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://tejaratnews.com/coins/mina-protocol

برچسب ها

سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی 16 آوریل 2024

سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی

سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی این موضوع نشان‌دهنده ارتباط مستقیم بین وقایع سیاسی و نوسانات در بازارهای مالی دیجیتال است. رمز ارزها معمولاً به واکنش‌های بازار به خبرها، اقدامات سیاسی، تحولات اقتصادی و حتی اخبار جهانی واکنش نشان می‌دهند.  پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اقدامات […]

دانلود مرورگر گردو پلاس 31 دسامبر 2022
وبگردی بدون تبلیغ در گردوپلاس

دانلود مرورگر گردو پلاس

با دانلود مرورگر گردو پلاس یک نسخه سفارشی کرومیوم در اختیار دارید که توسط موتور جستجوی گردو ارائه شده است.

دانلود اپلیکیشن تایمی 31 دسامبر 2022
اپلیکیشن حضور و غیاب، کارکرد پرسنل

دانلود اپلیکیشن تایمی

اعضای تیم می توانند با دانلود اپلیکیشن تایمی روی گوشی خودشان هر روز با حضور در موقعیت مکانی مشخص، نسبت به ثبت ورود و خروج اقدام کنند.

ثبت دیدگاهای مردمی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.