صرافی Aave
صرافی Aave
صرافی Aave یک پلنفرم مبادله و وام دهی ارز دیجیتال است. که کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را قرض بگیرند و سود سپرده‌ها/وام‌ها را به دست آورند. به لطف اینکه یک پروتکل وام دهی منبع باز و غیرمتمرکز است که بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است.

صرافی Aave

صرافی Aave یک پلنفرم مبادله و وام دهی ارز دیجیتال است. که کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را قرض بگیرند و سود سپرده‌ها/وام‌ها را به دست آورند. به لطف اینکه یک پروتکل وام دهی منبع باز و غیرمتمرکز است که بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است. Aave به افراد اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را بدون نظارت بانک ها، کارگزاران یا واسطه ها از هر نوع وام بگیرند. توکن حاکمیتی بومی آن، AAVE، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری اولیه در بازار DeFi هستند. 

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این صرافی به وبسایت رسمی https://aave.com/ مراجعه کنید.

صرافی Aave

صرافی Aave

هدف

هدف آوه، ایجاد یک بازارِ وام الگوریتمیک است که کاربران در آن بتوانند:

  1. برای ایجاد نقدینگی در استخرهای وام دهی سرمایه‌گذاری کنند. با این کار، کاربران می‌توانند به سایر کاربران دیگر وام بدهند و در ازای این کار، سود دریافت کنند.
  2. پلتفرمی ایجاد کنند که قادر به ارائه وام با وثیقه‌های مختلف و همچنین اعمال شرایط مختلف برای وثیقه گذاری باشد. این کار هم به‌منظور رفع نیاز کاربران پلتفرم و سایر بازارهای مختلف انجام می‌شود.

صرافی Aave چگونه کار می‌کند؟

پروتکل آوه به‌جای متصل کردن وام‌دهنده و وام‌گیرنده، بر اساس یک الگوریتم منظم کار می‌کند. این الگوریتم وام‌ها را به‌صورت اتوماتیک از استخر وام دهی آوه تأمین و پرداخت می‌کند. اما دارایی این استخرهای وام‌دهی از کجا تأمین می‌شود؟ از طریق وام‌دهندگان. کاربران وام‌دهنده، میزان دارایی دیجیتالی که می‌خواهند وام دهند را به پلتفرم آوه واریز می‌کنند. این کاربران بر اساس میزانی که سپرده‌گذاری کرده‌اند، سود دریافت می‌کنند.

این سود در اصل توسط وام‌گیرندگان پرداخت می‌شود و میزان آن، به استفاده زیاد یا کم وام‌گیرندگان از دارایی‌های استخر وام‌دهی بستگی دارد. دارایی واریزشده توسط وام‌دهندگان، به‌وسیله سیستم جمع‌آوری و وارد یک استخر وام دهی می‌شود. سپس وام‌گیرندگان از این استخرها برای گرفتن وام استفاده می‌کنند و می‌توانند توکن‌های دریافتی را معامله یا منتقل کنند.

صرافی Aave هم مانند سایر پلتفرم‌های وام دهی غیرمتمرکز، ابتدا از کاربرانی که می‌خواهند وام بگیرند، درخواست وثیقه می‌کند. مبلغی که به‌عنوان وثیقه از وام‌گیرندگان گرفته می‌شود، دارای ارزش بیشتری از مقدار وام است. اگر مبلغ وام در زمان تعیین‌شده بازپرداخت نشود، ارز وثیقه به وام‌دهندگان داده می‌شود.

 

برای شروع استفاده از پلتفرم Aave چه باید کرد؟

قبل از شروع فعالیت در صرافی Aave به یک تصمیم‌گیری اساسی نیاز دارید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کوین‌های خود را وام بدهید و از این طریق کسب سود کنید یا می‌خواهید وام بگیرید. در هر صورت باید یک کیف پول نصب کنید. برای این کار می‌توانید از یکی از کیف پول‌های زیر استفاده کنید:

Ledger

MyEtherWallet

CoinbaseWallet

Metamask

بعد از انتخاب و نصب یکی از آنها، کیف پول خود را به شبکۀ Aave متصل کنید. نحوۀ اتصال کیف پول شما به این پلتفرم، با توجه به کیف پول انتخابی متغیر خواهد بود.

 

 

 

بیشتر بخوانید :صرافی ۰x Protocol

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

 

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/2021/12/31/-aave/