استعلام بدهی طرح ترافیک
استعلام بدهی طرح ترافیک
شهرداری تهران برای استعلام بدهی طرح ترافیک و پرداخا آن سامانه ای را طراحی کرده است. در واقع ایده‌ طرح ترافیک گذشته از کاهش و کنترل انواع آلودگی‌‌ها بر این پایه و اساس شکل گرفت. که از شمار بیش از حد و کندی آزاردهنده تردد خودروها در برخی از مناطق معمول مرکزی شهرها بکاهد. و موجبات آسان‌تر شدن حمل و نقل عمومی و اصطلاحا تنفس در فضاهای شلوغ شهری را فراهم‌ کند.

استعلام بدهی طرح ترافیک

شهرداری تهران برای استعلام بدهی طرح ترافیک و پرداخا آن سامانه ای را طراحی کرده است. در واقع ایده‌ طرح ترافیک گذشته از کاهش و کنترل انواع آلودگی‌‌ها بر این پایه و اساس شکل گرفت. که از شمار بیش از حد و کندی آزاردهنده تردد خودروها در برخی از مناطق معمول مرکزی شهرها بکاهد. و موجبات آسان‌تر شدن حمل و نقل عمومی و اصطلاحا تنفس در فضاهای شلوغ شهری را فراهم‌ کند. بد نیست بدانید در صورت پرداخت نکردن بدهی عوارض ورود به طرح ترافیک، غیر از جریمه توسط پلیس، این بدهی تا زمان خرید و فروش خودرو، باقی می‌ماند و آن موقع است که در بدترین زمان، دست صاحب خودرو زیر ساتور شهرداری گیر می‌افتد! پس بد نیست همین حالا از میزان بدهی طرح ترافیک خودروتان آگاه شوید.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک https://my.tehran.ir/  اقدام نمایید.
استعلام بدهی طرح ترافیک

استعلام بدهی طرح ترافیک

روش‌های حضوری و غیرحضوری استعلام و پرداخت بدهی عوارض خودرو

۱- آنلاین با کارت بانکی

۲- شماره گیری ۱۳۷*۳*۳#

۳- از طریق شارژ کیف پول در سایت تهران من با مراجعه به قسمت فهرست ترددهای خودرو

۴- از طربق درگاه های همکاران شهرپی

۵- مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر

۶- مراجعه به دفاتر پیش خوان دولت

 

نکات طرح ترافیک

نرخ تردد در محدوده طرح ترافیک تهران با توجه به نوع معاینه فنی خودرو تعیین می‌شود: • خودرو با معاینه فنی عادی: ۶۳۰,۰۰۰ ریال • خودرو با معاینه فنی برتر: ۴۴۱,۰۰۰ ریال• خودرو برقی یا هیبریدی: ۷,۰۰۰ ریال

امکان جابه‏‌جایی رزرو از یک خودرو به خودرو دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودرو اول را لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودرو دیگری نسبت به رزرو اقدام کنید.

در صورت تردد غیرمجاز بیشترین میزان عوارض برای خودرو شما در نظر گرفته می‌شود و مبلغ ۷۸۷٫۵۰۰ ريال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: ثبت درخواست های مردمی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=44407&preview=true