سامانه سیدا
سامانه سیدا
در سال های گذشته، آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی در جهت تسهیل در امور آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان کرده است. سامانه سیدا یکی از سامانه هایی است که توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده است. کلیه دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش می توانند با در دسترس داشتن نام کاربری و رمز عبور به سامانه سیدا آموزش و پرورش وارد شوند و از امکانات سایت سیدا استفاده نمایند.

سامانه سیدا

در سال های گذشته، آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی در جهت تسهیل در امور آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان کرده است. سایت سیدا یکی از سامانه هایی است که توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده است. کلیه دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش می توانند با در دسترس داشتن نام کاربری و رمز عبور به سامانه سیدا آموزش و پرورش وارد شوند و از امکانات سایت سیدا استفاده نمایند.

سامانه سیدا

سامانه سیدا

نحوه ورود به سامانه سیدا sida.medu.ir

ابتدا از طریق لینک بالا وارد سامانه شوید. و برای ورود به پورتال شخصی خود در سامانه باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سپس، با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه «ورود کاربران» کلیک نمایید.

 

ثبت نمرات در سامانه sida.medu.ir

یکی از اصلی ترین امکانات سیدا آموزش و پرورش، ثبت نمرات در این سامانه می باشد. در واقع، کلیه معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند با ورود به این سامانه نمرات دانش آموزان خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری در این سامانه ثبت کنند.

لذا با توجه به وجود سایت سیدا، نیازی به مراجعه به مدارس جهت ارائه نمرات دانش آموزان در این سامانه نیست. کلیه معلمانی که قصد ثبت نمرات دانش آموزان را دارند، می بایست که نام کاربری و رمز عبور سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) را از مدیر مدرسه خود دریافت نمایند و سپس با ورود به سایت با نام کاربری و رمز عبور، به بخش نمرات این سایت وارد شوند.

برای دسترسی به قسمت ثبت نمرات در سایت سیدا آموزش و پرورش، معلمان باید پس از ورود به این سامانه، بر روی گزینه «عملیات اولیه» کلیک کنند. و با انتخاب لیست کلاس ها و نمرات به بخش مربوط به ثبت نمرات دانش آموزان وارد شوند. نمرات دانش آموزان در مقطع دبستان به صورت کیفی در این سامانه وارد می شود، اما نمرات بقیه دانش آموزان در دیگر مقاطع تحصیلی باید به صورت عدد و جلوی نام هر دانش آموز به صورت مجزا ثبت شود.

 

دریافت کارنامه از سامانه سیدا

۱- ابتدا وارد سایت سیدا شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

۲- سپس با انتخاب گزینه چاپ کارنامه، کارنامه خود را دریافت کنید.

۳- نحوه دریافت کارنامه مقطع متوسطه اول و دوم

۴- ابتدا وارد سایت سیدا شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

۵- در ادامه نوع کلاس و درس خود را انتخاب نمایید.

۶- سپس با انتخاب گزینه چاپ کارنامه، کارنامه خود را دریافت کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:  سامانه مهارت آموزی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=45544&preview=true