مالیات خانه های خالی
مالیات خانه های خالی
در سال 99 قانونی تصویب شد که براساس آن، تمامی واحد های مسکونی خالی از سکنه مشمول مالیات خواهند شد. طبق این قانون، اگر ملک مسکونی بیش از 120 روز خالی باشد، باید مالیات پرداخت کند. اما این قانون تا این زمان، به دلیل نبود اطلاعات کافی از واحد ها، موفق به اجرا نشده بود، تا اینکه سازمان امور مالیاتی فهرستی از واحد های خالی مشمول مالیات را در اواخر دی 1400 منتشر کرد و به مالکان آن ها فرصتی یک ماهه برای پرداخت داد. در خصوص مالیات خانه های خالی و میزان آن، نحوه مشاهده، استعلام و واریز مالیات این واحدها در سامانه زیر میتوانید اطلاعات کسب کنید. تا افرادی که واحدهای خالی به هر دلیلی هستند، اول از این موضوع آگاه شوند که آیا به ملک آنان نیز مالیات تعلق گرفته است و در صورت تعلق گرفتن، از میزان آن مطلع شوند.

مالیات خانه های خالی

در سال ۹۹ قانونی تصویب شد که براساس آن، تمامی واحد های مسکونی خالی از سکنه مشمول مالیات خواهند شد. طبق این قانون، اگر ملک مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد، باید مالیات پرداخت کند. اما این قانون تا این زمان، به دلیل نبود اطلاعات کافی از واحد ها، موفق به اجرا نشده بود، تا اینکه سازمان امور مالیاتی فهرستی از واحد های خالی مشمول مالیات را در اواخر دی ۱۴۰۰ منتشر کرد و به مالکان آن ها فرصتی یک ماهه برای پرداخت داد. در خصوص مالیات خانه های خالی و میزان آن، نحوه مشاهده، استعلام و واریز مالیات این واحدها در سامانه زیر میتوانید اطلاعات کسب کنید. تا افرادی که واحدهای خالی به هر دلیلی هستند، اول از این موضوع آگاه شوند که آیا به ملک آنان نیز مالیات تعلق گرفته است و در صورت تعلق گرفتن، از میزان آن مطلع شوند.

برای دسترسی به این سامانه از طریق لینک my.tax.gov.ir اقدام نمایید.

 

مالیات خانه های خالی

مالیات خانه های خالی

نحوه مشاهده و استعلام مالیات خانه های خالی

۱- ابتدا به سامانه my.tax.gov.ir بروید.

۲- در صورتی که از قبل در سایت ثبت نام کرده اید، پس از وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود، روی گزینه “ورود به پنل کاربری” کلیک کنید تا به صفحه شخصی خود وارد شوید.

۳- اگر ثبت نام نکرده اید باید در ابتدا ثبت نام کنید.

۴- یکی از سامانه های راه اندازی شده در سازمان امور مالیاتی، سامانه معاملات فصلی می باشد که به منظور تسهیل در امور مودیان مالیاتی به بهره برداری رسیده و امکان ثبت معاملات را به صورت فصلی در بازه زمانی ۳ ماهه فراهم نموده است که در مقاله زیر توضیحات بیشتر ارائه شده است.

 

نحوه واریز مالیات خانه های خالی

۱- ابتدا به سایت my.tax.gov.ir بروید. و در صفحه باز شده، روی عبارت “پرداخت الکترونیک” کلیک کنید.

۲- حال در این صفحه، با توجه به کدی که دارید یکی از گزینه های “شناسه ۳۰ رقمی نسیم” یا “شناسه قبض/پرداخت” را انتخاب کنید.

۳- شناسه ای که در اختیار دارید را در کادر مربوط به خود وارد کنید. و روی گزینه آبی رنگ کلیک کنید تا شناسه شما بررسی و اطلاعات پرداخت آن نمایان شود.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:  سامانه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=45811&preview=true