سامانه نپ
سامانه نپ
سامانه نپ به عنوان یکی از سامانه های زیر مجموعه به وزارت جهاد کشاورزی است. در سال 1393 با هدف خرید توزیع نهاده های کشاورزی و دامی شامل انواع کود های و سموم کشاورزی، بذرهای کشاورزی، آب، محصولات علوفه ای و غذای دام تاسیس شد. اگرچه نظارت اصلی بر این سامانه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود. اما پیگیری تمام مراحل ثبت درخواست خرید یا کشاورزی مورد نظر تا صدور اجازه پخش آن، توسط سازمان تعاون روستایی و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد. در این سامانه امکان خرید انواع محصولات دامی و کشاورزی مورد تایید در سایت وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد. به این منظور، لازم است تا درخواست خرید توسط تشکل ها یا افراد متقاضی و با نظارت مسئولین اداره تعاون روستایی شهرستان مورد نظر، در این سامانه ثبت شود.

سامانه نپ

سامانه نپ به عنوان یکی از سامانه های زیر مجموعه به وزارت جهاد کشاورزی است. در سال ۱۳۹۳ با هدف خرید توزیع نهاده های کشاورزی و دامی شامل انواع کود های و سموم کشاورزی، بذرهای کشاورزی، آب، محصولات علوفه ای و غذای دام تاسیس شد. اگرچه نظارت اصلی بر این سامانه توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود. اما پیگیری تمام مراحل ثبت درخواست خرید یا کشاورزی مورد نظر تا صدور اجازه پخش آن، توسط سازمان تعاون روستایی و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد. در این سامانه امکان خرید انواع محصولات دامی و کشاورزی مورد تایید در سایت وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد. به این منظور، لازم است تا درخواست خرید توسط تشکل ها یا افراد متقاضی و با نظارت مسئولین اداره تعاون روستایی شهرستان مورد نظر، در این سامانه ثبت شود.

برای مراجعه به این سایت از طریق لینک  np.corc.ir    اقدام کنید.

راهنمای ورود به سامانه

به منظور ثبت این درخواست یا استفاده از خدمات موجود در سامانه نهاده های پخش یا همان سامانه نپ، لازم است تا ابتدا به سایت این سامانه به آدرس np.corc.ir وارد شوید. و با تکمیل اطلاعات و آمار درخواست خود را برای خریدهای دامی یا کشاورزی مورد نظر، ثبت نمایید. برای ورود به این سامانه، مراحل زیر را دنبال نمایید.

۱- ابتدا از طریق لینک بالا وارد سامانه شوید.

۲-  در صفحه ای که نمایش میدهد نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید. و با درج عبارت امنیتی در کادر مربوطه بر روی گزینه “ورود به سامانه کلیک کنید.

۳- پس از ورود به حساب کاربری، از منوی موجود در حسابتان، بخش خرید محصول مورد نظر را انتخاب کنید. و پس از وارد کردن اطلاعات درخواست خود را ثبت نمایید. توجه داشته باشید، در صورتی که نام کاربری و کلمه عبور را در اختیار ندارید. لازم است که افراد به سازمان جهاد کشاورزی یا اداره تعاون روستایی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند. و نسبت به ثبت نام در این سامانه و تشکیل پرونده و دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام نمایید.

 

امکانات سامانه نپ

در سامانه نپ دو بخش متفاوت برای متقاضیان خرید نهاده و مسئولین ذیربط در اداره تعاون روستایی هر بخش در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش مربوط به متقاضیان خرید امکان خرید و توزیع نهاد های کشاورزی و دامی مورد تایید سازمان تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

در بخش ویژه مسئولان و شاغلان در اداره تعاون روستایی هر بخش، علاوه بر امکان خرید و توزیع در صورت درخواست متقاضیان، امکانات مختلف دیگری شامل دریافت موجودی پایان سال، آمار مربوط به اشخاص، سهمیه های افراد، خرید ها، اطلاعات مرتبط با حمل، توزیع و فروش به تفکیک نام و نوع و گردش های مالی حاصل از خرید و فروش به تفکیک هر سال وجود دارد.

همچنین در بخشی از این سامانه، امکان گزارش گیری دوره ای نیز برای مسئولان ذیربط فراهم است. و هر یک از بخش های مالی، موجودی و آمار اشخاص و سهمیه ها، قابلیت دادن گزارش های دوره ای در صورت درخواست مسئولان بالاتر را دارند.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:  دوره های آموزشی سامانه کاردان

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=48751&preview=true