سازمان آموزش و ترويج کشاورزی
سازمان آموزش و ترويج کشاورزی
سازمان آموزش و ترويج کشاورزی یکی از نهاد های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. این سازمان در سال 1353 تاسیس شد. و با دو مأموریت مهم آموزش و ترویج بخش کشاورزی به منظور سیاست ­گذاری، نیاز سنجی، برنامه ­ریزی، هدایت و نظارت بر آموزش­های مهارتی و تخصصی برای ترویج و انتقال فنون کشاورزی به بهره­ برداران و زنان روستایی و عشایر و کارکنان وزارت و تربیت کشاورزان آینده در جهت تقویت آموزش­ های مهارتی کشاورزی تشکیل می­ شود. که با دستور وزیر و تصویب هیات امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، و موافقت سازمان اداری و استخدامی (براساس نامه شماره 343106 مورخ 4/7/1397 ) و سایر مراجع ذیربط در دست پیگیری می­ باشد.

سازمان آموزش و ترويج کشاورزی

سازمان آموزش و ترويج کشاورزی یکی از نهاد های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. این سازمان در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد. و با دو مأموریت مهم آموزش و ترویج بخش کشاورزی به منظور سیاست ­گذاری، نیاز سنجی، برنامه ­ریزی، هدایت و نظارت بر آموزش­های مهارتی و تخصصی برای ترویج و انتقال فنون کشاورزی به بهره­ برداران و زنان روستایی و عشایر و کارکنان وزارت و تربیت کشاورزان آینده در جهت تقویت آموزش­ های مهارتی کشاورزی تشکیل می­ شود. که با دستور وزیر و تصویب هیات امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، و موافقت سازمان اداری و استخدامی (براساس نامه شماره ۳۴۳۱۰۶ مورخ ۴/۷/۱۳۹۷ ) و سایر مراجع ذیربط در دست پیگیری می­ باشد.

برای مراجعه به این سایت به لینک   https://ashayer.ir/   مراجعه کنید.

 

سازمان آموزش و ترويج کشاورزی-پورتال خدمات مردمی

سازمان آموزش و ترويج کشاورزی-پورتال خدمات مردمی

 

وظايف سازمان

۱- مطالعه و تحقيق به منظور توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بخش كشاورزي و ارتقاي جايگاه آن در اقتصاد ملي و توسعه روستايي و عشايري.

۲- تعيين سياست‌ها و راهبردهاي كاربردي و توسعه‌اي تحقيقات و آموزش، در چارچوب راهبردها و سياست‌هاي بخش كشاورزي و نظارت بر حسن اجراي آنها .

۳- تصويب يا پيشنهاد مقررات، ضوابط و تعرفه‌هاي مرتبط با وظايف و فعاليت‌هاي تحقيقاتي و آموزشي وزارت جهاد كشاورزي .

۴- هدايت، راهبري و انجام كليه تحقيقات و آموزش‌هاي علمي – كاربردي و توسعه‌اي در زمينه ماموريت‌ها، اهداف، وظايف و فعاليت‌هاي وزارت جهادكشاورزي .

۵- مطالعه، بررسي و ارزشيابي اثرات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي طرح‌ها و فعاليت‌هاي تحقيقاتي و آموزشي سازمان .

۶- تدوين و مديريت برنامه‌هاي راهبردي تحول آفريني، كارآمدي و بهينه‌سازي ساختارها، فرآيندها و فعاليت‌هاي سازمان.

۷- هدايت، راهبري، برنامه‌ريزي و اجراي فعاليت‌ها و تدوين استانداردهاي تحقيقاتي و آموزشي سازمان.

۸- هدايت و راهبري برنامه‌هاي آموزشي براي اصلاح هرم نيروي انساني شاغل در بخش كشاورزي.

۹- برنامه‌ريزي و راهبري ارتباطات و همكاري‌هاي تحقيقاتي و آموزشي وزارت جهاد كشاورزي با مجامع، موسسات علمي، تحقيقاتي و آموزشي داخل و خارج از كشور .

۱۰- برنامه‌ريزي، هدايت، نظارت و ارزشيابي راهبردي موسسات و مراكز وابسته و تابعه .

۱۱- هماهنگي و همكاري تحقيقاتي و آموزشي با معاونت‌هاي اجرائي وزارت جهاد كشاورزي و ساير موسسات و شركت هاي دولتي وابسته و تابعه وزارت متبوع .

۱۲- ايجاد فرصت‌هاي مطالعاتي و زمينه‌هاي آموزشي در چارچوب همكاري‌هاي تحقيقاتي و آموزشي با دانشگاهها، موسسات و مراكز پژوهشي و آموزشي داخلي و خارجي .

۱۳- برنامه‌ريزي راهبردي براي پشتيباني برنامه‌ها و طرحها در ستاد، موسسات و مراكز تحقيقاتي و آموزشي وابسته و تابعه سازمان .

۱۴- مديريت جمع‌آوري، اطلاع‌رساني، نشر آمار، اطلاعات و يافته‌هاي تحقيقاتي و آموزشي سازمان.

۱۵- انجام ساير وظايف مربوط و مرتبط در چارچوب اهداف و ماموريت‌هاي سازمان .

بیشتر بخوانید: سازمان امور عشایر ایران

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=51305&preview=true