سازمان امور عشایر ایران
سازمان امور عشایر ایران

سازمان امور عشایر ایران سازمان امور عشایر ایران یکی از نهاد های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. و مسئول پیگیری امور و ارائه خدمات به جامعه عشایری ایران است. این سازمان در سال ۱۳۴۵ تشکیل شد. و هدف آن ارایه خدمات مناسب به منظور بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی عشایر است. شوراي […]

سازمان امور عشایر ایران

سازمان امور عشایر ایران یکی از نهاد های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است. و مسئول پیگیری امور و ارائه خدمات به جامعه عشایری ایران است. این سازمان در سال ۱۳۴۵ تشکیل شد. و هدف آن ارایه خدمات مناسب به منظور بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی عشایر است.

شوراي انقلاب جمهوري اسلامي ايران در جلسه مورخ ۱۳۵۹/۲/۳ بنا به پيشنهاد شماره ۳۹۴/۱۷۶۶/۱/۴/۱۴۱ مورخ ۱۳۵۹/۱/۲۰ وزارت كشور. و به منظور رسيدگي به وضع عشاير و بهبود وضع زندگي آنان و همچنين احياي فرهنگ و سنتهاي بومي و عشيره‏اي و جبران لطماتي كه در اثر سلطه طاغوت به عشاير ايران وارد آمد. و براي از قوه به فعل درآوردن استعدادهاي رزمي و نظامي جنگ‏آوران عشاير و جهت دادن اين استعدادها در حمايت از انقلاب اسلامي و حل مساله دامداري و امنيت ييلاق و قشلاق و خدمات اجتماعي از قبيل مدرسه و بهداشت تصويب نمودند كه “شوراي عالي عشاير ايران” در وزارت كشور به طور دائمي تشكيل گردد.

برای مراجعه به این سایت به لینک   https://ashayer.ir/   مراجعه کنید.

 

سازمان امور عشایر ایران-پورتال خدمات مردمی

سازمان امور عشایر ایران-پورتال خدمات مردمی

 

هدف

ارائه خدمات مناسب به منظور بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تولیدی عشایر کوچنده کشور.

 

وظایف اساسی سازمان امور عشایر ایران

۱- سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای توسعه زیربنائی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع عشایری. و نیز ساماندهی و ارائه خدمات به آنها.

۲- سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای طرح های زیربنائی، عمرانی و نوسازی مربوط به امور دامداران متحرک (کوچ رو).

۳- برنامه ریزی به منظور توسعه، حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی تعاونی عشایری. نظیر علوفه کاری، مرغداری، تولید عسل، سبزی کاری و کشت گیاهان دارویی و صنعتی.

۴- سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور اجرای برنامه های آموزشی. به منظور ارتقاء دانش فنی و مهارت دامداران متحرک (كوچ رو) در زمینه تغذیه دام، پیشگیری از امراض دامی، بهره برداری از مراتع، دامپروری، بهداشت محیط، خدمات دامپزشکی و توسعه صنایع دستی.

۵- برنامه ریزی و انجام اقدامات و هماهنگی های لازم به منظور تسهیل در تامین نهاده های دامی، افزایش تولید و حمایت از صنایع وابسته به دامپروری عشایر با مشارکت و همکاری نهادهای ذیربط.

۶- برنامه ریزی، هماهنگی و انجام اقدامات لازم به منظور اسکان عشایر داوطلب اسکان با همکاری مراجع ذیربط.

و…

 

 

بیشتر بخوانید: سازمان امور اراضی

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=51302&preview=true