کارت به کارت با کد دستوری
کارت به کارت با کد دستوری
یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک، استفاده از کد های دستوری بر روی موبایل است. از طریق کد دستوری، بدون  نصب هیچ نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه و تنها با گرفتن چند عدد کارهای بانکی مختلفی انجام داد. با کد های دستوری می‌توان کارهای مختلفی مثل انتقال وجه، خرید شارژ، اعلام موجودی، پرداخت قبوض و ... را انجام داد. فرایند ساده کار با این کد ها باعث می‌ شوند که شما بدون هیچ گونه سردرگمی کارهای بانکی خود را به سرعت و به راحتی انجام دهید. با وجود این، کارت به کارت با کد دستوری یا کد ussd به نسبت دیگر روش ها چندان رایج نیست.

کارت به کارت با کد دستوری

یکی از امکاناتی که بانکداری الکترونیک، استفاده از کد های دستوری بر روی موبایل است. از طریق کد دستوری، بدون  نصب هیچ نرم افزاری بر روی گوشی تلفن همراه و تنها با گرفتن چند عدد کارهای بانکی مختلفی انجام داد. با کد های دستوری می‌توان کارهای مختلفی مثل انتقال وجه، خرید شارژ، اعلام موجودی، پرداخت قبوض و … را انجام داد. فرایند ساده کار با این کد ها باعث می‌ شوند که شما بدون هیچ گونه سردرگمی کارهای بانکی خود را به سرعت و به راحتی انجام دهید. با وجود این، کارت به کارت با کد دستوری یا کد ussd به نسبت دیگر روش ها چندان رایج نیست.

 

کارت به کارت با کد دستوری_پرتال خدمات مردمی

کارت به کارت با کد دستوری_پرتال خدمات مردمی

کد دستوری

در هر حال، گاهی اوقات به اینترنت دسترسی ندارید و در عین حال، حتما باید یک انتقال وجه انجام دهید. در چنین مواقعی یا باید به عابر بانک نزدیک محل زندگی مراجعه کنید. یا از روش انتقال پول با کد دستوری یا کد ussd استفاده کنید. برای استفاده از روش کارت به کارت با کد دستوری برای انتقال مبالغ بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان می بایست رمز دوم پویا داشته باشید.

کارت به کارت با کد دستوری نسبت به دیگر روش ها امنیت پایین تری دارد. و شاید به همین خاطر است که برخی از بانک ها از ارائه این سرویس خودداری می کنند. در هر صورت، تنها در صورتی می توانید کارت به کارت با کد ussd را انجام دهید که امکان انتقال وجه از این طریق توسط بانک مربوطه فراهم باشد. علاوه بر این، می بایست کارت های خود را در سامانه پیوند بانک مرکزی معرفی کرده باشید.

همان طور که اشاره کردیم همه بانک ها اجازه کارت به کارت با کد ussd را نمی دهند. و تنها برخی از آنها این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند. برای مثال، کسانی که دارای کارت های بانک ملت هستند از طریق کد دستوری #۷۱۲*، دارندگان کارت بانک پارسیان از طریق #۷۰۱* و دارندگان کارت بانک صادرات از طریق #۷۱۹* و صاحبان کارت بانک انصار از طریق کد ستوری *۷۶۵# می توانند عملیات کارت به کارت با موبایل را انجام نمایند.

 

 

 

 

بخوانید:  کارت به کارت با موبایل

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=53481&preview=true