سامانه آرفید RFID چیست؟
سامانه آرفید RFID چیست؟
تصوّر کنید وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای شده‌اید و اقلام مورد نیاز خود را داخل چرخ دستی قرار داده‌اید. صندوق دار با استفاده از بار کد باید تک تک اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط بارکد خوان (Barcode Reader) یکی یکی به داخل رایانه وارد کند. بسیاری از اوقات بدلیل آنکه تعداد کالاهای خریداری شده بسیار زیاد می‌باشند صف های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل می‌شود.

سامانه آرفید RFID چیست؟

تصوّر کنید وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای شده‌اید و اقلام مورد نیاز خود را داخل چرخ دستی قرار داده‌اید. صندوق دار با استفاده از بار کد باید تک تک اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط بارکد خوان (Barcode Reader) یکی یکی به داخل رایانه وارد کند. بسیاری از اوقات بدلیل آنکه تعداد کالاهای خریداری شده بسیار زیاد می‌باشند صف های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشکیل می‌شود.  با این فناوری جدید یعنی سامانه آرفید RFID شما سبد کالای خود را برمی دارید و بدون اینکه مجبور به ایستادن در صفهای طولانی شوید و یا حتی بدون اینکه مجبور باشید اقلام خریداری شده را به صندوقدار یا نگهبان نشان دهید،از در خارج می‌شوید. زیرا شناسه روی کالا دیگر بارکد نیست بلکه از نوع RFID می‌باشد و خودش با فرستان علائم رادیویی کلیه اطلاعات جاری خود از قبیل تعداد،قیمت، وزن و… را به کامپیوترهای موجود در درهای خروجی مخابره می‌کند.

برای دسترسی به این سایت به آدرس https://www.rfidinc.com/  مراجعه نمایید.

 

 

سامانه آرفید RFID چیست؟

سامانه آرفید RFID چیست؟

تگ آر اف آي دی چیست ؟

روش های گوناگونی برای شناسایی افراد و اشیاء وجود دارد. ذخیره شماره سریال منتسب به یک فرد و یا شی درون یک ریزتراشه که به آن یک آنتن متصل میشود ، یکی از متداولترین روش های شناسایی خودکار است . به تلفیق تراشه و آنتن ، تگ RFID  و یا فرستنده خودکار آر اف آی دی میگویند. تراشه به کمک آنتنی که به آن متصل میشود. اطلاعات لازم جهت شناسایی آیتم مورد نظر را برای یک ریدر ارسال می نماید . ریدر امواج رادیویی برگردانده شده از تگ RFID را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می نماید تا در ادامه ، امکان ارسال داده برای کامپیوتر و پردازش آن فراهم گردد.

آر اف آی دی یک پلتفرم مهم جهت شناسایی اشیاء ، جمع آوری اطلاهات و مدیریت اشیاء را عرضه میکند . پلت فرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل دیتا و محصولاتی است. که به مبادله دیتا بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می نماید.

 

 

 

 

 

بخوانید :سامانه جامع امور دانشجویان

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی ارومیه با مجموعه ای کامل از برترین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی ارومیه

کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی ارومیه

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=59759&preview=true