اصالت اسناد
اصالت اسناد
سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی confirm.ssaa.ir، سامانه ای است که کلیه افراد می توانند با مراجعه به آن، با استفاده از اطلاعات مربوط به شناسه سند و رمز تصدیق آن، برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی و استعلام سند رسمی اقدام نمایند. این سامانه به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از طریق قسمت (تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی) قابل استفاده می باشد.

تصدیق اصالت تصدیق اصالت اسناد

سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی confirm.ssaa.ir، سامانه ای است . از طریق این سامانه کلیه افراد با مراجعه به آن می توانند با استفاده از اطلاعات مربوط به شناسه سند و رمز تصدیق آن، برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی و استعلام سند رسمی اقدام نمایند. این سامانه به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از طریق قسمت (تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی) قابل استفاده می باشد.

بنابراین اسناد رسمی، در مقایسه با اسناد عادی دارای اعتبار به مراتب بیشتری بوده و قابل اطمینان تر می باشند، اما این اسناد نیز با وجود اعتبار بالای خود، باز هم مشکلات بسیاری را به همراه دارند. نمونه ای از این مشکلات جعل اسناد رسمی و سو استفاده از آن ها و استفاده از اسناد رسمی ای که مدت اعتبار آن ها منقضی شده در جهت کلاهبرداری از افراد، می باشد.

به همین دلیل و با هدف تسهیل و تسریع استعلام سند و اعتبار آن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ای را با عنوان سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی راه اندازی نموده که از طریق آن، اشخاص می توانند برای تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی و استعلام سند رسمی اقدام نموده و بدین ترتیب از بروز مشکلات حقوقی مربوط به اسناد دفاتر اسناد رسمی جلوگیری نمایند.

تصدیق اصالت تصدیق اصالت اسناد