سامانه تاییدیه تحصیلی
سامانه تاییدیه تحصیلی
سامانه تاییدیه تحصیلی سامانه ای است که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات غیر حضوری به دانش آموزان و دانشجویان متقاضی دریافت تاییدیه تحصیلی روی کار آمده است. در این سامانه، درخواست افراد برای دریافت این مدرک نمی شود. و در صورتی که اطلاعات دانش آموزان به درستی در وزارت آموزش و پرورش ثبت شده باشد، تاییدیه تحصیلی مقاطع تحصیلی مختلف دانش آموزان صادر می شود.

سامانه تاییدیه تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی سامانه ای است که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات غیر حضوری به دانش آموزان و دانشجویان متقاضی دریافت تاییدیه تحصیلی روی کار آمده است. در این سامانه، درخواست افراد برای دریافت این مدرک نمی شود. و در صورتی که اطلاعات دانش آموزان به درستی در وزارت آموزش و پرورش ثبت شده باشد، تاییدیه تحصیلی مقاطع تحصیلی مختلف دانش آموزان صادر می شود. برای دریافت تاییدیه تحصیلی از این سامانه لازم است که دانش آموزان حتما مبلغ مربوط به دریافت تاییدیه تحصیلی خود را به صورت غیر حضوری پرداخت کنند و اطلاعات لازم را در فرم مربوطه وارد نمایند. پس از صادر شدن مدرک تاییدیه تحصیلی، افراد می توانند این مدرک را به هر سازمان و یا دانشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند.

سامانه تاییدیه تحصیلی

سامانه تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی چیست

معمول افرادی که کنکور سراسری و یا پذیرش دانشگاه های بدون کنکور شرکت کرده اند و بعد از اعلام نتایج، قصد ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود را دارند و یا کسانی که قصد ترجمه مدارک خود را دارند. باید برای به اثبات رساندن صحت مدرک تحصیلی خود، اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی کنند.

در واقع تاییدیه تحصیلی پاسخی می باشد که در حواب استعلام افراد، به صورت یک نامه محرمانه به دانشگاه و یا سازمان استعلام گیرنده از طرف دفاتر پیشخوان دولت ارسال می شود.

 

دریافت تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

۱- ابتدا به سایت درخواست تاییدیه تحصیلی وارد شوید. پس از ورود به سایت، بر روی گزینه «ثبت نام تاییدیه تحصیلی» کلیک کنید. تا مراحل مربوط به ثبت درخواست در این سامانه باز شود.

۲- در مرحله اول، شما می بایست که نظام تحصیلی خود را در هر یک از مقطع های تحصیلی متوسطه دوم، متوسطه اول (راهنمایی) و دبستان وارد کنید و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه تایید و ادامه گام بعدی کلیک کنید.

۳- در مرحله دوم، یک سری اطلاعات هویتی، فارغ التحصیلی، مشخصات استعلام گیرنده از شما درخواست می شود. این اطلاعات را به دقت وارد کنید و بر روی گزینه «ادامه و گام بعدی» کلیک کنید.

۴- در مرحله سوم، شما می بایست که اطلاعات وارد شده خود را مشاهده کنید. و آن را تایید نمایید تا به مرحله چهارم که پرداخت هزینه مربوط به صادر کردن تاییدیه تحصیلی می باشد، وارد شوید. پس از انجام تمامی این مراحل و پرداخت هزینه مربوطه یک کد پیگیری به شماره تلفن فرد متقاضی ارسال می شود.

پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی مدارک آموزش و پرورش emt.medu.ir

۱- پس از اینکه تمامی مراحل ثبت درخواست به درستی انجام شد، یک پیامک حاوی کد پیگیری به شماره تلفن همراه فرد متقاضی ارسال خواهد شد. فرد متقاضی می تواند با در دست داشتن این کد پیگیری، باید مجددا به سایت تاییدیه تحصیلی  وارد شود. و سپس بر روی گزینه «پیگیری تاییدیه تحصیلی» کلیک نماید.

۲- پس از ورود به بخش پیگیری تاییدیه تحصیلی، با وارد کردن کد پیگیری و کد ملی (یا کد اتباع برای اتباع خارجی) امکان پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی فراهم خواهد شد.

۳- در ابتدا وارد سایت تاییدیه تحصیلی  و بر روی گزینه ” پیگیری تاییدیه تحصیلی ” کلیک کنید.

۴- در ادامه باید کد ملی و کد پیگیری خود را وارد کنید تا از وضعیت تاییدیه تحصیلی خود مطلع شوید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:  سامانه سینا بنیاد ملی نخبگان

اینستاگرام خدمات مردمی : https://www.instagram.com/khadamatmardomi

تلگرام خدمات مردمی  : https://t.me/khadamatmardomii

  • نویسنده : مهتاب تاجمیری
  • منبع خبر : https://khadamatmardomi.com/?p=45558&preview=true